اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جاده قلعه‌گنج ـ بندرعباس معروف به جاده مرگ + تصاویر

راننده‌ها اسم جاده قلعه‌گنج ـ بندرعباس را «جاده مرگ» نام نهادند و عمق فاجعه را می‌توان در نگاه آنها دید.

جاده قلعه‌گنج ـ بندرعباس معروف به جاده مرگ + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، چند سالی است از این شهرستان جاده‌ای میانبر به شهرستان منوجان و بندرعباس احداث و مسیر بندرعباس - قلعه‌گنج بیش از 50 کیلومتر نزدیک‌تر شده است آن زمان بسیاری از مردم خوشحال شدند و حجم مسافرت‌ها افزایش یافت.

جاده قلعه‌گنج به منوجان تا ایست و بازرسی را می‌شود، تحمل کرد اما از آنجا تا منوجان دیگر با جان خود بازی کردن است.

حداکثر سرعت اگر 40 کیلومتر هم باشد، باز هم چاله‌ای هست که نتوانید آن را رد کنید و مجبور باشید با آن درگیر شوید و چند آه جانسوز بکشید.

مسافربری در این جاده سودی ندارد

هادی مؤمنی که مسافربر عمومی در خط قلعه‌گنج - بندرعباس است و هر روز دو بار این مسیر را طی می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این قدر جاده خراب است که هر ماه باید لاسیتک خودرو نو بخریم و با این وضعیت گرانی و کمبود مسافر دیگر مسافربری سودی ندارد.

وی افزود: خودروی عمومی نیز در این مسیر کم است و نمی‌دانم، مسافربرهای شخصی چگونه هزینه‌های خود را کسب و دخلشان را با خرج برابر می‌کنند.

خیلی وقت بود، راننده‌های خط بندرعباس - قلعه‌گنج و مردم عادی از این جاده شکایت می‌کردند، به همین منظور از وضعیت جاده گزارشی تهیه کردیم.

جاده‌ای که پیش روی ما است، هنوز تحویل اداره راه وشهرسازی شهرستان نشده و بعد از گذشت سال‌ها متولی خاصی ندارد و بالاجبار اداره راه برخی مواقع آن را مرمت می‌کند، اما جاده اساسا استاندارد نیست، چاله‌هایش به قدری عمیق شده‌اند که مردم را مجبور کرده کنارگذری از روی شانه خاکی جاده عبور کنند و هر روز خبر واژگونی یک خودرو و تصادف را می‌شنویم.

اختصاص 2.5 میلیارد ریال برای بازسازی 5 کیلومتر

راننده‌ها اسم جاده را «جاده مرگ» نام نهادند و برای سفر در این جاده با آمادگی روحی قبلی باید عزم سفر کرد و عمق فاجعه را می‌توان در نگاه راننده خودروهای سواری مسافربری دید.

به سراغ اداره راه و شهرسازی شهرستان قلعه‌گنج می‌رویم که بپرسیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد.

حسام تاجیک رئیس اداره راه و شهرسازی قلعه‌گنج برای رفتن به بازدید از جاده منوجان آماده بود با او همراه شدیم و در بین راه متوجه شدیم، قرار است امروز دوباره همان بازسازی و مرمت انجام شود، اما این بار از ایست و بازرسی تا قلعه‌گنج دوباره روکش می‌شود.

تاجیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با گزارشات مکرر و پیگیری‌های زیاد موفق شدیم، مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای مرمت و بازسازی جاده اختصاص دهیم و امروز بتوانیم، مسیری را که از بین رفته است، مرمت کنیم.

وی افزود: این اعتبار برای مرمت و بازسازی پنج کیلومتر از مسیر جاده که مناسب نیست، اختصاص یافت و سعی داریم تا علاوه بر لکه‌گیری کار مرمت نیز به خوبی انجام تا در این قسمت که متعلق به اداره راه و شهرسازی قلعه‌گنج است، مشکلی برای مسافران رخ ندهد.

مرمت 8 کیلومتر جاده منوجان – قلعه‌گنج

رزاق‌پور رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان منوجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: هشت کیلومتر از جاده منوجان – قلعه‌گنج نیز مرمت شده و دو کیلومتر باقیمانده است که با تامین اعتبار مابقی آن تا پایان مهر ماه مرمت می‌شود.

وی افزود: محور تجدانو به چاه‌شاهی، بجگان به کندر و دشت‌عباس به طالقان جمعا به طول شش کیلومتر منتظر تخصیص اعتبار لازم است تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

چاله‌هایی که حالا تبدیل به چاه شدند را می‌شد، در اول کار با کمی آسفالت و قیر ترمیم کرد و این که انجام نشد، معنای دیگری دارد که قضاوتش با مردم می‌دانم، اما بی‌تفاوتی به بعضی از مسائل در شهرهای کوچک و البته دور افتاده کشور زخم‌های عمیقی بر چهره سوخته مردمانش باقی گذاشته است.

در سفر به منوجان می‌بینید، هنوز بسیاری از روستاها از جاده مناسب روستایی و طرح هادی برخوردار نیستند روستای نهضت‌آباد جاده نداشت، بسیاری از خانه‌های مردم هم بلوکی بود و هنوز چهره روستا نشان نمی‌داد اینجا مسکن مقاوم ساخته شده است.

==============

گزارش از علی اکبرزاده

==============

انتهای پیام/80004/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول