اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهره‌مندی از یارانه دولت

بیماران خاص گیلان در سامانه علوم پزشکی ثبت‌نام کنند/سرریز داروی بیماران خاص به استان‌ها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: بیماران خاص گیلان به منظور بهره‌مندی از یارانه دولت در سامانه اطلاعات علوم پزشکی ثبت‌نام کنند.

بیماران خاص گیلان در سامانه علوم پزشکی ثبت‌نام کنند/سرریز داروی بیماران خاص به استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت از بیماران خاص گیلان اظهار کرد: سالانه یک‌هزار و 800 نفر به بیماران سرطانی گیلان اضافه می‌شود.

وی بیماران سرطانی گیلان را دو بخش خوش‌خیم و بدخیم عنوان کرد و افزود: روند خدمات‌رسانی به بیماران خاص از اهمیت بسیاری برخوردار است.

پورعزیزی با بیان اینکه تعدادی از بیماران خاص از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: یارانه بیماران خاص توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان به کمک‌های جمعیت هلال‌احمر، اوقاف و امور خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد به بیماران خاص اشاره کرد و گفت: تامین منابع درمانی بیماران خاص استان بسیار مشکل است.

وی ایجاد تشکل‌های مردم‌نهاد را به منظور ارائه خدمات به بیماران خاص دانست و بیان کرد: اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را برای تامین داروی بیماران خاص ایجاد کرده است.

پورعزیزی با اشاره به تخلیه دارو از کشتی‌ها در بنادر کشور با دستور دولت امید و تدبیر، اذعان کرد: داروی بیماران خاص به استان‌ها سرازیر شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خواستار ثبت‌نام بیماران خاص در سامانه اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی به منظور بهره‌مندی از یارانه‌های دولتی شد و اظهار کرد: تفاوت بین ثبت‌شدگان بیماران خاص در سامانه مذکور و تعداد واقعی بیماران مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی در بخش درمان و دارو، خاطرنشان کرد: هنوز نتوانستیم تمام خدمات را به آسیب‌دیدگان جسمی گیلان ارائه کنیم.

پورعزیزی با بیان اینکه داروهای بیماران خاص با افزایش قیمت مواجه شده است، بیان کرد: دولت طبق اطلاعات ثبت‌شده در سامانه یارانه پرداخت می‌کند و انجمن‌های خیریه باید پیگیر ثبت بیماران خاص در این سامانه باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تاکید کرد و افزود: با تغذیه مناسب و آموزش بهداشت به افراد به‌ویژه روستائیان می‌توان از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد.

وی روند توزیع داروی بیماران خاص و سرطانی در گیلان را روبه بهبود خواند و تصریح کرد: بیماران خاص از حمایت دولت برخوردار می‌شوند.

پورعزیزی با اشاره به موسسه خیریه شفای گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته موسسه مذکور بالغ بر 66 میلیون تومان به بیماران خاص استان کمک کرده است و روزانه برای هفت نفر بیمار پرونده تشکیل می‌دهد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان از صدور مجوز انجمن بیماران خاص در استان خبر داد و یادآور شد: انجمن‌های مذکور برای برطرف کردن مشکلات بیماران خاص تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول