اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهداشت و درمان چرام:

میزان مرگ‌ و میر بانوان باردار در چرام صفر است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام با تشریح جزئیات نجات یک زن باردار در روستای محروم طسوج گفت: میزان مرگ‌ و میر مادران باردار شهرستان چرام در 15 ماهه اخیر به رقم صفر رسیده است.

میزان مرگ‌ و میر بانوان باردار در چرام صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حشمت‌الله شکرپور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نجات یک زن باردار در یک روستای محروم شهرستان چرام، اظهار کرد: بهورزان و مأموران مراکز و خانه‌های بهداشت روستاها خدمات فراموش‌ناشدنی را به روستائیان ارائه می‌دهند که متأسفانه کمتر به چشم می‌آیند. 

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام، عنوان کرد: آمارهای سال 91 و سه ماهه نخست سال 92 در زمینه مرگ ‌و میر مادران باردار، به صفر رسیده که این موضوع موفقیت بزرگی است.

شکرپور اظهار امیدواری کرد این روند ادامه داشته باشد و در این شاخص مهم بهداشتی شاهد هیچ مرگ و میری نباشیم.

وی گفت: زن باردار اهل روستای طسوج که علی‌رغم توصیه‌های بهورز به مراکز بهداشتی ـ درمانی مراجعه نکرده بوده، با اقدام به موقع این بهورز و مامای مرکز سرفاریاب، از مرگ حتمی نجات یافت.

شکرپور ادامه داد: خانواده این زن باردار پس از آغاز درد زایمان، بهورز خانه بهداشت طسوج را در جریان شرایط او قرار می‌دهند و بهورز نیز بلافاصله اقدام به اطلاع‌رسانی مسئولان شبکه بهداشت و درمان چرام از شرایط خانم باردار می‌نماید.

 * خانم‌های باردار توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

وی عنوان کرد: سلامت این مادر و نوزاد، حاصل اقدام به موقع بهورز خانه بهداشت طسوج و دلسوزی و همراهی مامای مرکز بهداشتی ـ درمانی سرفاریاب بوده و امیدواریم خانواده‌ها و خانم‌های باردار، توصیه‌های کارشناسان و دست‌اندرکاران بهداشت را برای حفظ سلامت خود و جنین جدی بگیرند. 

مدیر شبکه درمان شهرستان چرام افزود: با توجه به فاصله 75 کیلومتری روستای طسوج از شهرستان چرام، مرکز بهداشتی درمانی سرفاریاب به عنوان نزدیک‌ترین مرکز به روستای طسوج در جریان وضعیت نامساعد زائو قرار می‌گیرند.

شکرپور ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع، مامای این مرکز به همراه یک دستگاه آمبولانس عازم روستای طسوج شده و خانم باردار را که به دلیل مشکل کم‌خونی و آغاز درد زایمان در وضعیت بدی قرار گرفته، راهی بیمارستان امام خمینی(ره) شهر دهدشت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چرام، ابراز کرد: در مسیر حمل این زن زائو، مامای حاضر در آمبولانس تمام تلاش خود را برای حفظ جان مادر و نوزاد انجام داده و خوشبختانه پس از رسیدن به بیمارستان امام خمینی(ره) و دسترسی به امکانات موردنیاز، زایمان با موفقیت کامل انجام می‌شود.

گفتنی است روستای طسوج از جمله روستاهای دورافتاده، کوهستانی و صعب‌العبور استان کهگیلویه و بویراحمد، در 75 کیلومتری شهرستان چرام قرار گرفته است.

انتهای پیام/82005/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول