اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مریوان مطرح کرد

ضرورت ترویج فرهنگ اصیل اسلامی/ دین فدای زرق و برق دنیوی نشود

امام جمعه مریوان با اشاره به ویژگی‌های فرهنگ اصیل اسلامی، ضرورت ترویج این فرهنگ را یادآور شد و بر حرکت در این مسیر تاکید کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ اصیل اسلامی/ دین فدای زرق و برق دنیوی نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا مصطفی شیرزادی سه‌شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مریوان اظهار داشت: هجمه‌های فرهنگی دشمنان فرهنگ ما را مورد هدف قرار داده، لذا لازم است تا با ترویج فرهنگ اصیل اسلامی به عنوان یک ضرورت در مقطع کنونی، با این هجمه‌ها مقابله کرد.

به گفته امام جمعه مریوان، ترویج فرهنگ اصیل اسلامی یک وظیفه همگانی است و باید عموم مردم و مسئولان در این راستا تلاش نمایند.

وی افزود: نباید دین خود را فدای زرق و برق دنیایی کرد و لازم است با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی فضای جامعه را به فرهنگ اسلامی معطر ساخت و بی‌شک مردم خواهان این فرهنگ هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: رعایت حجاب اسلامی، احترام دیگران داشتن، توجه به ارزش‌های اسلامی و مخالفت با ضد ارزش‌ها از ویژگی‌های جامعه دینی است که در بین مردم کشور ما رواج دارد.

فرماندار شهرستان مریوان هم در این جلسه تقویت فرهنگ بومی و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از راه‌های مقابله با فرهنگ تهاجمی دانست.

عبدالله رشیدی‌پور اضافه کرد: اشاعه فرهنگ بومی و فرهنگ ایثار و شهادت که نشات گرفته از آموزه‌های دینی است بهترین سلاح برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید مردم را به این امر مهم تشویق و ترغیب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود عامه مردم از فرهنگ‌های بیگانه و غیردینی بیزارند و همواره بصورت عملی با آن مقابله می‌کنند.

رشیدی‌پور خاطرنشان کرد برای تشویق مردم به حفظ و تقویت ارزش‌های دینی و مذهبی و فرهنگی منطقه دستگاه‌های فرهنگی، امامان جمعه و جماعت و نخبگان جامعه رسالت سنگینی را عهده‌دار هستند که باید به این وظیفه عمل کنند.

فرماندار مریوان در پایان با یادآوری اهمیت مصوبات شورای فرهنگ عمومی، بر تشکیل جلسات منظم این شورا به صورت ماهانه تاکید کرد.

انتهای پیام/79001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول