اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

واکسینه شدن 165 هزار دام علیه بیماری‌های واگیردار در سرایان

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 165 هزار و 383 رأس دام سبک و سنگین در سرایان بر علیه بیماری‌های واگیر دامی واکسینه شدند.

واکسینه شدن 165 هزار دام علیه بیماری‌های واگیردار در سرایان

علی صدیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: دامپزشکی سرایان اقدام به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری‌های واگیر دامی کرده است.

وی اذعان داشت: این بیماری‌ها شامل آبله، آنتروتوکسی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و تب برفکی می‌شود.

بروسلوز و شاربن مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان با بیان اینکه از آغاز سال جاری 165 هزار و 383 دام سبک و سنگین در سرایان علیه بیماری‌های واگیر دامی واکسینه شدند، تصریح کرد: از این تعداد 163 هزار و 983 رأس دام سبک و یک‌هزار و 400 رأس دام سنگین هستند.

صدیقی متذکر شد: مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیماری بروسلوز و شاربن است.

وی با بیان اینکه تب مالت یک‌ عفونت‌ باکتریایی بوده‌ که‌ از گاوها، خوک‌ها، گوسفندان‌ و بزهای‌ آلوده‌ به این بیماری به‌ انسان‌ انتقال‌ می‌یابد، اضافه کرد: این بیماری از طریق انسان آلوده به این بیماری به انسان دیگر انتقال پیدا نمی‌کند.

واکسینه شدن 211 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری مشترک انسان و دام

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان یادآور شد: بیماری شاربن یکی دیگر از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که بسیار خطرناک است.

صدیقی با بیان اینکه نام دیگر این بیماری سیاه زخم است، ادامه داد: بیماری شاربن اغلب از طریق پستانداران به ویژه گاو، گوسفند، بز، اسب به انسان سرایت می‌کند.

وی از واکسینه شدن 211 هزار و 312 دام سبک و سنگین بر علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توسط دامپزشکی سرایان خبر داد و افزود: این بیماری‌ها شامل بیماری تب مالت و شاربن می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی سرایان با بیان اینکه از این تعداد 210 هزار و 174 رأس دام سبک هستند، اذعان داشت: تعداد یک‌هزار و 138 رأس دام سنگین در شهرستان سرایان بر علیه بیماری مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

انتهای پیام/69021/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول