اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان:

دامداران مراقب بروز بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین استان سمنان باشند

سرپرست معاونت فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان هشدار داد: دامداران این استان مراقب بروز بیماری تب سه روزه در جمعیت دام سنگین استان سمنان باشند.

دامداران مراقب بروز بیماری تب سه روزه  در جمعیت دام سنگین استان سمنان باشند

رحیم خالقیان امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان افزود: خطر بروز بیماری‌ تب سه روزه در جمعیت دام سنگین استان سمنان به ویژه جمعیت گاوی در فصل گرما وجود دارد و بر لزوم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‏‌ای در واحدهای دامداری تأکید می‏‌شود.

وی با اشاره به انتقال عامل ویروسی بیماری تب سه روزه توسط ناقلان فیزیکی و بیولوژیک عمدتاً توسط بندپایان به ویژه پشه، افزود: خطر انتقال بیماری‌ فوق در حالی وجود دارد که تماس دام‏‌ها در فصل گرما با حشرات به وفور صورت می‏‌گیرد.

سرپرست معاونت فنی اداره کل دامپزشکی استان سمنان افزود: در بین دام‏‌های در معرض خطر بیماری عموماً در گاوهای شیری، گاوهای نر با شرایط بدنی مناسب و تلسیه‏ها به ویژه گاوهای شش ماهه تا دو ساله بیشترین موارد ابتلا به بیماری را داشته و زمین‏گیری، فلجی و افت شدید تولید از تبعات بیماری خواهد بود.

وی همچنین تب سه روزه را یکی از مهم‌ترین بیماری‌های نوظهور در استان ذکر کرد و گفت: دامداران باید دقت داشته باشند که مبارزه با ناقلان بیماری به ویژه پشه‏‌ها، سوزاندن کود و جمع‏‌آوری فضولات گاو، همچنین قرنطینه کردن دام‏‌های تب‏دار در کنترل بیماری مذکور نقش کلیدی خواهد داشت.

خالقیان بر لزوم اتخاذ تدابیر دیگر پیشگیرانه مانند انجام عملیات واکسیناسیون، تشخیص به‏‌موقع بیماری و درمان علامتی و استفاده از ترکیبات ضد التهابی در دامداری‏‌های مظنون به بیماری تأکید کرد.

انتهای پیام/2249/ی20/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول