اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خبر داد

استقرار پاسگاه محیط زیست در تنگ‌ارم

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از استقرار پاسگاه محیط زیست در تنگ‌ارم خبر داد.

استقرار پاسگاه محیط زیست در تنگ‌ارم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، اصغر مطهری صبح امروز در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی شهرستان دشتستان گفت: توجه به محیط پیرامون و تلاش برای حفظ آن وظیفه‌ای خطیر و سنگین است که تمامی مسئولان اجرایی باید در مسیر تحقق آن تلاش کنند.

وی افزود: محیط زیستی که امروز در اختیار ما قرار دارد، امانتی است که به ما سپرده شده و باید از آن برای استفاده نسل‌های بعد نیز صیانت و حفاظت کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: هرگونه بی‌توجهی به محیط پیرامون ما می‌تواند سبب آسیب‌های جبران‌ناپذیر شود.

مطهری عنوان کرد: در بخش ارم به د‌لیل اهمیت عرصه‌های طبیعی و حیات وحش آن استقرار پاسگاه محیط زیست ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی جوامع محلی به سمتی سوق داده شوند که خود حافظ محیط زیست باشند و به ارزش و اهمیت این مقوله مهم پی ببرند.

این مسئول اظهار داشت: ارتقای قسمتی از عرصه‌های طبیعی منطقه ارم به منطقه حفاظت شده، صادر نکردن پروانه شکار پرنده در سال‌جاری، حمایت جدی از جوامع محلی زیستی در این منطقه در اولویت برنامه‌های محیط زیست در این خطه قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم در این بخش حمله پلنگ به دام‌های عشایری و اهالی بخش است که در چهار ماه اخیر حداقل 6 مورد رخ داده و 30 راس گوسفند و دام اهالی منطقه از بین رفته است.

مطهری ادامه داد: این امر حاصل عملکرد غیرحضوری و بدون ضابطه ما انسان‌ها است که در مورد خسارات وارده به دام‌داران با ستاد بحران استان هماهنگ شده و تصمیم‌هایی گرفته شده است.

وی افزود: از تمام توان و امکاناتی که در اختیار داریم برای ارائه خدمات مطلوب به تمامی مردم استان بوشهر در عرصه‌‎ محیط زیست بهره خواهیم برد.

انتهای پیام/2452/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول