اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی در گفتگو با فارس خبر داد

احداث 10 هزار استخر ماهی در کشور/ بازسازی 10 هزار مدرسه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تشریح برنامه‌های سال جاری بسیج سازندگی در کشور پرداخت از احداث 10 هزار استخر ماهی در کشور و بازسازی 10 هزار مدرسه خبر داد.

احداث 10 هزار استخر ماهی در کشور/ بازسازی 10 هزار مدرسه

سردار محمدرضا نقدی امروز در حاشیه حضور در استان قزوین و سرکشی از سپاه این استان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص برنامه‌های بسیج در سال جاری اظهار داشت: در سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی با محوریت حماسه اقتصادی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند اقدامات محرومیت‌زدایی و تولید محور در سطح کشور توسط بسیج انجام می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های بخش سازندگی کشور در 12 محور انجام شده و محورهای قبلی نیز پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: خدماتی از جمله جنگل‌کاری،‌ آبخیزداری، کمک به راهسازی و همچنین دیگر اقدامات جهادی برای افزایش تولید در کشور با استفاده از ظرفیت پنهان داخل روستاها صورت می‌گیرد.

نقدی تصریح کرد: هدف بسیج سازندگی این است تا با کمترین هزینه بیشترین تولید را به منصه ظهور برساند.

وی ادامه داد: برای مثال می‌توان در مسیر آب مزارع و کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی ایجاد کرد تا با مدیریت مسیر آب و همچنین بهره‌وری لازم از امکانات موجود در این حوزه موفقیت‌های لازم را کسب کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این حوزه احداث استخرهای پرورش ماهی در سال جاری 10 هزار استخر ماهی در کشور ایجاد شود و با سرعتی که پیش می‌رود این مهم دست ‌نیافتنی نخواهد بود.

وی تأکید کرد: با آموزش بسیجیان در این حوزه و همچنین تأمین بچه‌ماهی برای پرورش از ابتدای سال جاری تاکنون در هزار استخر پرورش ماهی صورت گرفته است.

نقدی ابراز داشت: 50 هزار چاه از مجموع چاه‌هایی که برای آبیاری مزارع استفاده می‌شود اگر در این حوزه به کارگیری شود بی‌تردید تولید شیلات تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌بسیج سازندگی همچنین در حوزه پرورش انواع پرندگان، شترمرغ، صنایع تبدیلی، کشاورزی و همچنین صنایع تولیدی خانگی فعالیت‌های چشمگیری را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید گزارش آماری باید پس از اتفاقات اعلام شود و نمی‌توان با پیش‌بینی خبری درست در این خصوص ارائه کرد ولی عزم لازم برای انجام این کارها درج شده است.

نقدی با اشاره به فعالیت‌های جهادی صورت گرفته در حوزه سازندگی و همچنین بازسازی مدارس ابراز داشت: امسال بسیجیان 10 هزار مدرسه را در سراسر کشور نوسازی می‌کند که همه این مدارس تا اواسط شهریور ماه به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

وی تأکید کرد: گام‌های امسال در حوزه برنامه‌های تولیدمحور است و عملی کردن کشاورزی با هدف کم کردن فاصله کشاورزان با کشاورزان نمونه از دیگر برنامه‌ریزی‌های بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کشاورزی استان قزوین یادآور شد: گندم برداشت شده در زمین آبی در استان قزوین به طور متوسط توسط کشاورزان کمتر از 4 تن در هر هکتار است در صورتی که یک کشاورز نمونه 13.5 تن در هر هکتار برداشت می‌کند و علت این مسئله نیز نبود دانش کشاورزی است.

نقدی در خصوص اعزام‌های راهیان نور دانش‌آموزی نیز به خبرنگار فارس گفت: اعزام‌های دانش‌آموزی راهیان نور از نیمه اول مهر ماه آغاز می‌شود و در این خصوص برای حضور یک میلیون نفر از دانش‌آموزان کشور در این مناطق برنامه‌ریزی شده است ولی آمار دقیق آن پس از اعزام‌ها اعلام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خاتمه تاکید کرد: هم‌اکنون نیز اردوهای راهیان نور غرب کشور با حضور اقشار مختلف بسیج پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/2667/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول