اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان در گفت‌وگو با فارس خبر داد

رشد 60 درصد گونه‌های جانوری در زیست بوم کمرسرخ سرایان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان گفت: با اقدامات محیط زیست سرایان در سال جاری گونه‌های جانوری نسبت به سال گذشته در منطقه حافظت شده کمرسرخ 60 درصد افزایش یافته‌اند.

رشد 60 درصد گونه‌های جانوری در زیست بوم کمرسرخ سرایان

عبدالله اسدی‌برون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: انسان‌ها مهمترین عنصر تاثیرگذار در چرخه هستی هستند.

وی اذعان داشت: ایجاد فرهنگ محیط زیستی در اذهان عمومی و ایجاد دغدغه حفاظت از حیات وحش در بین اقشار مختلف مهمترین عامل حفظ تنوع زیستی حیات وحش است.

گشت و کنترل مستمر زیست‌بوم‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان با بیان اقدامات شاخص این اداره تصریح کرد: در زمینه محیط زیست گشت و کنترل مستمر زیست‌بوم‌های این شهرستان از جمله این اقدامات بوده است.

اسدی‌برون از بررسی سلاح‌های مجاز که تحویل مردم است خبر داد و افزود: استفاده از همیاران محیط زیست یکی دیگر از اقدامات شاخص محیط زیست سرایان است.

وی ادامه داد: جلوگیری از چرای غیرمجاز دام در منطقه حفاظت شده و جلوگیری از بوته‌کنی از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم روستاهای حاشیه منطقه کمرسرخ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرایان با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان این شهرستان در منطقه حفاظت شده کمرسرخ سبب افزایش گونه‌های جانوری در این منطقه شده است، متذکر شد: با راه‌اندازی محیط‌بانی کریمو در داخل این منطقه، استقرار ماموران اجرایی و گشت‌های گسترده و مستمر در نقاط مختلف تعداد گونه‌های جانوری منطقه کمرسرخ 60 درصد رشد داشته است.

اسدی‌برون یادآور شد: امنیت و آرامش حیات وحش در منطقه و افزایش بارندگی در سال جاری سبب افزایش گونه‌های جانوری در این منطقه شده است.

وی اذعان داشت: حضور چشمگیر ماموران حوزه استحفاظی زیست‌بوم کمرسرخ، فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم روستاهای حاشیه این منطقه از دیگر علت‌های افزایش این گونه‌ها بوده است.

انتهای پیام/69021/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول