اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد جنوب کرمان اعلام کرد

معرفی 8 اثر راه‌یافته به مسابقه جشنواره تئاتر کوتاه زائر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از مجموع بیش از 60 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر کوتاه زائر، هشت اثر به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند.

معرفی 8 اثر راه‌یافته به مسابقه جشنواره تئاتر کوتاه زائر

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره تئاتر کوتاه زائر از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره رضوی شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده آثار از دیگر اهداف جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: سه گروه برگزیده جشنواره تئاتر کوتاه زائر در سال گذشته امسال در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در مشهد برگزار می‌شود، حضور می‌یابند.

حسینی بیان داشت: از مجموع 60 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره تئاتر کوتاه زائر، تعداد 30 اثر به بخش داوری جشنواره و از این تعداد هشت اثر به بخش مسابقه تئاتر کوتاه زائر راه یافته است.

وی گفت: نمایشنامه‌های «دختر اسمال طلا» و «اقیانوس» هر دو از مشهد، «ضامن» از خرمشهر، «شوائید که شمائید» از کهنوج، «زائری از نوع چندم» از بروجرد، «شهسوار» از کرمانشاه، «عکاسخانه پشت حرم» و «سیاه و سفید» هر دو از جیرفت به بخش مسابقه راه یافتند.

حسینی تصریح کرد: گروه‌های راه یافته به بخش مسابقه عصر روز 16 شهریور ماه در شهرستان جیرفت حضور یافته و به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به اینکه هزینه‌ای به بازیگران، کارگردان و نویسندگان تعلق نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای حضور گروه‌های شرکت کننده و پذیرفته شده در جشنواره مبلغ 7 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می‌شود.

حسینی اظهار کرد: اثر برگزیده اول جشنواره تندیس، لوح افتخار و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه، اثر برگزیده دوم تندیس، لوح افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه و اثر برگزیده سوم تندیس، لوح افتخار و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کند.

انتهای پیام/80002/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول