اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان سمنان خبر داد

برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه در سمنان

رئیس حوزه هنری استان سمنان از برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه در بخش‏های نمایش صحنه‏‌ای و نمایش‏نامه‏‌نویسی از سوی دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان خبر داد.

برگزاری دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان سمنان، سیدعباس دانایی گفت: دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه در بخش‏‌های نمایش صحنه‏‌ای و نمایش‏نامه‏‌نویسی از سوی دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان در روزهای چهارم و پنجم شهریورماه سال جاری در تالار تئاترشهر فرهنگسرای کومش سمنان و سالن بهمن فرهنگسرای مهر شاهرود برگزار می‏‌شود.

وی افزود: در روز دوشنبه، چهارم شهریورماه و نخستین روز جشنواره از ساعت 11 تا 12 نمایش «لحظه سیب» به نویسندگی و کارگردانی مسعود تفضلی‌مقدم از شهرستان شاهرود در سالن بهمن فرهنگسرای مهر شاهرود به روی صحنه می‏‌رود.

دانایی اضافه کرد: از ساعت 16 تا 17 نمایش «آهنگ‏‌های شکلاتی» نوشته اکبر رادی به کارگردانی جواد رفیعیان از ساعت 20:30 تا 21:30 و نمایش «محال هم ممکن است» به نویسندگی سیروس همتی به کارگردانی علی‏‌اکبر شفائیان از شهرستان سمنان در تالار تئاتر‌شهر فرهنگسرای کومش سمنان به روی صحنه می‌‏روند.

دبیر دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه تصریح کرد: در روز سه‏‌شنبه، پنجم شهریورماه و دومین روز برگزاری جشنواره نیز از ساعت 9:30 تا 10:30 نمایش «دو متر در دو متر جنگ» به نویسندگی حمیدرضا آذرنگ و کارگردانی روح‏‌الله صفا از شهرستان سرخه و از ساعت 12 تا 13 نمایش «سهراب کشی» نوشته بهرام بیضایی به کارگردانی علیرضا مداح از شهرستان سمنان در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان به روی صحنه می‌‏روند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان اضافه کرد: فراخوان دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه در دو بخش نمایش صحنه‌‏ای و نمایش‏نامه‏‌نویسی با موضوعات ارزش‌‏های دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی، بیداری اسلامی و چشم‌‏انداز ایران 1404 در دی‌ماه سال 91 منتشر شد.

وی افزود: این جشنواره با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» در راستای تحقق اهداف عالی و نیز اهداف والای انقلاب اسلامی، کشف و پرورش استعداد جوانان هنرمند، توجه به رسالت حوزه هنری با آفرینش‌‏های هنری فاخر در سطح جامعه و جریان‏‌سازی فکری متناسب با اهداف عالیه انقلاب اسلامی ایران با استقبال شایسته نویسندگان و هنرمندان تئاتر در استان سمنان رو‏به‌‏رو شد.

دانایی ادامه داد: 34 اثر در بخش نمایش صحنه‏‌ای و 18 اثر در بخش نمایش‏نامه‏‌نویسی به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از دو مرحله بازبینی نمایش‏‌ها، پنج نمایش به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند که در جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: نتایج بخش نمایش‏نامه‏‌نویسی نیز در روز اختتامیه جشنواره از سوی هیئت داوران اعلام خواهد شد.  

دانایی در خصوص مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه نیز گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره روز سه‏‌شنبه، پنجم شهریور‌ماه از ساعت 17:30 در تالار تئاتر شهر فرهنگسرای کومش سمنان با حضور مسئولان و هنرمندان کشوری و استانی برگزار می‏‌شود.

انتهای پیام/2249/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول