اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دی ما امسال

زاهدان میزبان جشنواره ملی اختراعات کویر است

مشاور امور جوانان و نخبگان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان زاهدان دی ماه امسال میزبان جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اختراعات کویر است.

زاهدان میزبان جشنواره ملی اختراعات کویر است

سید محسن کالوندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی "کویر" با هدف شناسایی مخترعان برتر، عضویت آنان در بنیاد ملی نخبگان و استفاده از تسهیلات بلاعوض قرار است امسال در زاهدان برگزار شود.

مشاور در امور جوانان و نخبگان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در دست تهیه است، افزود: هر کس در جشنواره کویر به موفقیت برسد به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآمده و ضمن استفاده از شرایط ویژه استخدام در دستگاه‌های دولتی و استفاده از تسهیلات احداث مسکن، از تسهیلات بلاعوض 100 میلیون تومانی دولت نیز بهره‌مند می‌شود.

برنده جایزه ویژه مسابقات بین المللی اختراعات و ابتکارات 2012 اروپا بیان داشت: متاسفانه ما در سیستان و بلوچستان نفرات نخست آزمون سراسری و المپیاد‌های علمی نداریم تا به عضویت بنیاد نخبگان درآیند، پس شرکت نخبگان استان برای شناسایی در این جشنواره‌ها، فرصتی خوبی است که باید غنیمت شمرده شود.

دارنده مدال طلا و جایزه ویژه مسابقات بین المللی اختراعات 2012 سوئیس با نامحدود خواندن حوزه شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف، گفت: محدودیت خاصی در رشته و گرایش ویژه‌ای برای شرکت در این جشنواره وجود ندارد.

کالوندی در ادامه به جشنواره اختراعات سال گذشته کویر اشاره کرد و افزود: در سال گذشته نخبگان استان موفقیت چشمگیری در این جشنواره بدست آورده‌اند بطوری‎که نخبگانی مانند محمد علی ایرندگانی« میراگرآلومنیوم جاری شونده» محمدعلی راهداری و احمد فدایی«انبر و تورچ هوشمند و خودکار جوش»، علی کیخاو محمد سوری زائی«صفحه کلید لمسی حساس به دست انسان و اجسام رسانا با استفاده از ایجاد میدان الکترو مغناطیسی»، محمد چوپیان«تولید خاک کاشی و سرامیک از کیک قیز»، مهسا بهاری «آینه پزشکی ضد بخار و تمیز شونده»،مهلا رضایی«بهسازی و ترمیم سازی بتنی با استفاده از نانو ذرات و مصالح بومی جنوب شرق کشور» و سید محسن کالپوندی «ساخت بتن با مقاومت بالا به وسیله طراحی منحنی جدید دانه بندی» پذیرفته شدند.

وی جشنواره‎های اختراعات و ایده‌های برتر را فرصت مناسبی برای شناسایی نخبگان ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره‌های دیدبانی برای شناسایی ظرفیت‌های انسانی کشور است، خوشبختانه جوانان سیستان و بلوچستان که ضریب هوشی منحصر فردی در کشور دارند در حال معرفی توانمندی‌های خود هستند.

سید محسن کالوندی دارای بیش از 14 مدال طلا و نقره و برنز جهانی و ارائه کننده بیش از 40 مقاله در کنفرانس‎های داخلی و خارجی، تالیف، ترجمه، تدوین، گردآوری و چاپ بیش از 12 جلد کتاب، و بیش از 17 اختراع و ابتکار است که هم‌اکنون به عنوان مشاور جوان و امور نخبگان استاندار سیستان و بلوچستان فعالیت می‎کند.

انتهای پیام/75008/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول