اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر دهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ:

جشنواره تیرنگ شمال نیاز به حمایت مسئولان دارد

دبیر دهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ گفت: جشنواره تیرنگ به هدف خود رسیده و برای تقویت نویسندگان نیاز به حمایت مسئولان دارد.

جشنواره تیرنگ شمال نیاز به حمایت مسئولان دارد

رستم کیاکجوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در دهمین جشنواره تیرنگ از آثار ارسالی، 58 نمایشنامه به نویسندگی هنرمندان مازندرانی و بومی بوده و تنها دو اثر غیربومی شرکت داشت و این نشان می‌دهد جشنواره تیرنگ به هدف خود رسیده و برای تقویت نویسندگان نیاز به حمایت مسئولان دارد.

کیاکجوری تصریح کرد: در نخستین جشنواره تئاتر تیرنگ، 67 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از بین آثار رسیده یک نمایشنامه به نویسندگی هنرمند مازندرانی، بومی و 66 نمایشنامه دیگر غیربومی بوده است.

وی بیان داشت: در نخستین جشنواره تیرنگ یک گروه نمایش با یک جایزه قانع بود، اما امروز گروه‌های نمایشی وابسته به حوزه هنری در بیشتر جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و حتی کشوری مقام‌های زیادی کسب کردند و جوایز زیادی به خود اختصاص دادند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه این واحد نمایش حوزه هنری رتبه اول را در سطح کشور دارا است، متذکر شد: باز هم تیرنگ به اهداف خود رسیده و همه اینها مرهون کوشش هنرمندان استانی و حمایت استاندار مازندران است که همواره از تئاتر و هنرمندان تئاتر حمایت کردند و امروز برای حفظ رتبه اول گروه‌ها نیاز به حمایت مسئولان دارند.

وی ادامه داد: واحد نمایش در نشست‌هایی که با هنرمندان در نوشهر و مشهد مقدس داشت، مقرر کرد که جشنواره 92 به طور غیررقابتی برگزار شود و همزمان علاوه بر مرکز استان در چند شهرستان دیگر نیز برگزار شود که این مهم با حمایت ویژه استاندار برگزار شد.

کیاکجوری اذعان داشت: از بین شهرهای غرب استان، شهرستان‌های محمودآباد و تنکابن به ویژه نوشهر از نمایش‌ها استقبال خوبی کردند، به طوری که در شهرستان تنکابن طی یک روز یک نمایش دو بار به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: البته برگزاری جشنواره به طور همزمان به صورت غیرمتمرکز مشکلات خاص خود را دارد و خالی از ضعف نیست که این مشکلات با همکاری هنرمندان و کمک مسئولان غرب استان قابل حل است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران یادآور شد: در دهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ پس از بازبینی 58 نمایش 21 متن مورد بازبینی قرار گرفت که در آخر پنج نمایش برای حضور در جشنواره انتخاب شدند و گروه‌هایی که در شهرهای دیگر اجرا و داوری شد، بعد از اختتامیه در ساری به اجرا درمی‌آید.

وی در پایان از همکاری صمیمانه مدیریت و همکاران حوزه هنری مازندران، کارشناسان تئاتر استان و داوران استانی و کشوری به ویژه شهرداران تنکابن و محمودآباد که با واحد نمایش همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/86018/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول