اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون پرورش فکری خوزستان صورت گرفت

حضور 11 هزار خوزستانی در سومین جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی

با پایان یافتن فرصت شرکت در سومین مسابقه کتاب خوانی الکترونیکی رضوی، بیش از 11 هزار کودک و نوجوان ایرانی در این جشنواره شرکت کردند.

حضور 11 هزار خوزستانی در سومین جشنواره کتاب‌خوانی الکترونیکی رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، با پایان یافتن فرصت شرکت در سومین مسابقه کتاب خوانی الکترونیکی رضوی، بیش از 11 هزار کودک و نوجوان ایرانی در این جشنواره شرکت کردند.

در این جشنواره که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برای چهار گروه سنی، از 20 خرداد تا 31 مردادماه 1392 برگزار شد؛ 4 هزار و 783 نفر در گروه سنی اول تا سوم دبستان، 3 هزار و 560 نفر در گروه سنی چهارم و پنجم دبستان، 2 هزار و 390 نفر در گروه سنی ششم دبستان و 676 نفر در گروه سنی سال‌های دبیرستان ضمن مطالعه کتاب‌های معرفی شده به سؤالات مرحله‌ اول این مسابقه پاسخ دادند.

در سومین جشنواره کتاب خوانی الکترونیکی رضوی که مجموعاً 11 هزار و 409 نفر در آن شرکت کردند؛ کودکان و نوجوانان به چهار گروه سنی «ب» (اول، دوم و سوم دبستان)، «ج» (چهارم و پنجم دبستان)، «د» (ششم دبستان و دوره راهنمایی) و «ه» (سال‌های دبیرستان) تقسیم شدند که برای هر گروه سنی کتاب و سؤالی جداگانه انتخاب شد و علاقه‌مندان می‌توانستند با مراجعه به سایت book.kanoonrazavi.ir ضمن دانلود و مطالعه این کتاب‌ها و پاسخ به سؤالات آن در این جشنواره شرکت کنند.

برای کودکان و نوجوانان اول، دوم و سوم دبستان کتاب «مار و گنجشک (قصه‌هایی از زندگی امام رضا (ع) » نوشته مسلم ناصری، چهارم و پنجم دبستان «رضا جان خوش آمدی!» نوشته مجید ملّا محمدی، ششم دبستان و دوره راهنمایی «ماه غریب من» مجید ملّا محمدی و سال‌های دبیرستان «مناظرات تاریخی امام رضا (ع)» نوشته آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که همگی از انتشارات «به نشر» آستان قدس رضوی هستند انتخاب شده‌اند.

مرحله دوم این مسابقه نیز از ابتدای شهریور ماه، با حضور 100 امتیازی‌های مرحله‌ نخست این جشنواره، از یکم تا هشتم شهریورماه برگزار می‌شود.

مراسم پایانی سومین جشنواره کتاب خوانی الکترونیکی رضوی، 18 شهریور در اهواز برگزار خواهد شد و به برگزیدگان اول هر گروه سنی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی و برگزیده دوم تا سوم هر گروه سنی نیز، لوح تقدیر و کمک هزینه سفر زیارتی اهدا خواهد شد.

سال گذشته در دومین دوره‌ این جشنواره که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد 9 هزار و 737 نفر شرکت کردند که با مقایسه با تعداد 11 هزار و 409 نفر شرکت کنندگان در سومین جشنواره کتاب خوانی الکترونیکی رضوی، رشدی بیش از 15 درصد را در مشارکت کودکان و نوجوانان ایرانی شاهد هستیم.

انتهای پیام/ 72001/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول