اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت گرفت

طلافروشان خراسان جنوبی زیر ذره‌بین بازرسان

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طرح نظارتی ویژه طلا و مصنوعات آن همزمان با سراسر کشور از اول شهریور آغاز و تا دو هفته ادامه دارد.

طلافروشان خراسان جنوبی زیر ذره‌بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، الیاس جویبان اظهار داشت: طرح نظارت بر عرضه طلا و مصنوعات آن از اول شهریور ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی اذعان داشت: این طرح با عنایت به اطلاعات و اخبار واصله و پایش صورت گرفته در سطح بازار مصرف طلا و مصنوعات کشور مبنی بر مشاهده برخی از تخلفات از قبیل گرانفروشی، قاچاق و عرضه مصنوعات طلا با عیار کم توسط برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان اجرا می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هدف از اجرای این طرح را مقابله با عرضه طلای قاچاق، یکسان سازی فاکتورهای فروش، برخورد با گران‌فروشی و اعمال اجرت ساخت غیرمتعارف عنوان کرد.

جویبان تصریح کرد: در این طرح، مجمع امور صنفی، سازمان استاندارد، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعزیرات حکومتی این معاونت را همراهی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح بازرسی از تمامی واحدهای طلا و جواهر فروشی، تعمیرات و کارگاه‌های طلا سازی و مصنوعات آن و آزمایشگاه‌های سنجش عیار بازرسی و نظارت می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح به مدت دو هفته تا 14 شهریورماه ادامه دارد به شهروندان توصیه کرد در زمان خرید هر گونه طلا و جواهرات از واحدهایی که دارای مجوز رسمی اتحادیه طلا و جواهر‌فروشی هستند خودداری کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف طلافروشی‌ها را از قبیل گرانفروشی، عدم صدور صورتحساب و یا صورتحساب غیرمعتبر، اعمال سود و یا اجرت ساخت غیرمتعارف و عرضه قاچاق و طلای با عیار پایین به سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و یا ادارات تابعه تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/69017‌/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول