اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد

استخراج سالانه 6.5 میلیون تن انواع مواد معدنی در خراسان جنوبی

معاون معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سالانه 6.5 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج می‌شود.

استخراج سالانه 6.5 میلیون تن انواع مواد معدنی در خراسان جنوبی

محمد سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خراسان جنوبی در بخش ذخایر معدنی رتبه هشتم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای 318 معدن استان پروانه بهره‌برداری صادر شده، گفت: مقدار ذخایر معادن خراسان جنوبی بیش از 685 میلیون تن است.

معاون معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: از مجموع 68 نوع ماده معدنی موجود در کشور 35 نوع آن در خراسان جنوبی شناسایی شده است.

سالاری میزان استخراج اسمی انواع مواد معدنی استان را سالانه 6.5 میلیون تن برشمرد و متذکر شد: این میزان استخراج برای فرآوری به کارخانجات استان، خارج استان، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

این مسئول با اشاره به مزیت‌های معادن و صنایع معدنی درتوسعه اقتصاد منطقه تصریح کرد: اهتمام در توسعه معادن و حضور بخش خصوصی می‌تواند یکی از مصادیق حماسه اقتصادی در استان باشد.

صدور 397 فقره گواهی اکتشاف در خراسان جنوبی

معاون معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه معدن نخستین حلقه زنجیر تولید و اشتغال پایدار است، اضافه کرد: تشکیل ستاد اجرایی توسعه معادن در استان می‌تواند در اشتغالزایی نقش بسزایی داشته باشد.

سالاری خاطر نشان کرد: با صدور 379 فقره پروانه اکتشاف معتبر برای اشخاص حقیقی وحقوقی و سرمایه‌گذاری بیش از یک‌هزار و 300 میلیارد ریال برای بیش از 6 هزار و 200 نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی در راستای مبحث اصلاح قانون معادن به ماده پنج آن اشاره کرد و افزود: به منظور فراهم کردن بستر لازم برای اکتشاف و تعیین ذخایر معادن استان، برای 11 شهرستان مساحتی حدود 18 هزار و 800 هکتار و تعداد 16 پهنه با اولویت فلزی در ستاد اجرایی توسعه بخش معدن استان تصویب شده است.

این مسئول با اشاره به تمرکز معادن استان اذعان داشت: شهرستان نهبندان با داشتن 76 معدن فعال و نیمه فعال جزو قطب معدنی کشور محسوب می‌شود که رتبه نخست از لحاظ تعداد معادن را به خود اختصاص داده و شهرستان‌ طبس با 73 معدن و سربیشه با 42 معدن در رده‌های بعدی قرار دارند.

سالاری با بیان اینکه تعداد 379 فقره گواهی کشف و بهره‌برداری در استان صادر شده، متذکر شد: شهرستان نهبندان با تعداد87 گواهی کشف رتبه نخست، طبس با 68 فقره، خوسف با 61 فقره و قاین با 49 فقره در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون معادن و اکتشافات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اذعان داشت: معادن خراسان جنوبی از نظر نوع ذخایر معدنی شامل 65 فقره معدن مس، 59 فقره معدن آهن و 39 فقره معدن سنگ است.

پایان پیام/69014/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول