اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی جیرفت:

تأیید ماده 12 قانون نظام صنفی جبران‌ناپذیر است/ حذف 40 هزار نیروی متخصص و با تجربه

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت گفت: تأیید ماده 12 قانون نظام صنفی که هر فرد صنفی بیشتر از دو نوبت نمی‌تواند به عضویت هیئت مدیره اتحادیه مربوطه درآید، می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

تأیید ماده 12 قانون نظام صنفی جبران‌ناپذیر است/ حذف 40 هزار نیروی متخصص و با تجربه

علی میرکهنوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اخیراً در راستای اصلاحات و تصویب موادی از قانون نظام صنفی اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اصناف شهرستان جیرفت اعتراض خود را در زمینه اصلاحیه مواد 12 و 42 به شورای نگهبان اعلام کرده‌اند، افزود: در ماده 12 آمده است، هر فرد صنفی بیشتر از دو نوبت نمی‌تواند به عضویت هیئت مدیره اتحادیه مربوطه درآید.

میرکهنوج تصریح کرد: در صورت تأیید این قانون توسط فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان به عنوان یک حادثه غیرمترقبه عملاً کار اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور همزمان شدیداً مختل و فلج کننده می‌شود.

وی ابراز داشت: این قانون موجب حذف حدود 40 هزار افراد صنفی و نیروهای باتجربه، متخصص و آموزش دیده می‌شود که سال‌های متمادی تلاش کرده تا اتحادیه شکل اداری به خود بگیرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: این افراد به یک‌باره حداقل به مدت یک دوره چهار ساله از ادامه خدمت محروم و الزاماً افراد جدید و فاقد هرگونه تجربه و آموزش ندیده جایگزین می‌شوند.

نماینده اصناف استان کرمان در شورای اصناف گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و وضعیت اقتصادی آن که نیازمند مدیران قوی در رأس سازمان‌های صنفی کشور است، تأیید این ماده می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

میرکهنوج بیان داشت: همچنین ماده 42 اذعان داشته است، هر 10 هزار واحد صنفی می‌تواند، یک نماینده در شورای اصناف «اتاق اصناف» داشته باشد، اما چنانچه این قانون به تأیید برسد، حقوق اکثر شهرهای کشور که زیر 10 هزار واحد صنفی هستند، ضایع می‌شود و از انتخاب و معرفی نماینده به اتاق اصناف مرکز تصمیم‌گیری در سرنوشت فرد به ویژه شهرهای دورافتاده محروم می‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس از شورای نگهبان تقاضا داریم که نسبت به این مهم منافع جامعه بزرگ اصناف را در نظر گرفته و تصمیم صحیح اتخاذ کنند.

انتهای پیام/80001/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول