اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان زنجان خبر داد

ایجاد فرصت شغلی برای زندانیان زنجانی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان از ایجاد 71 فرصت شغلی برای زندانیان زنجانی خبر داد.

ایجاد فرصت شغلی برای زندانیان زنجانی

علاءالدین کریمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در راستای حمایت از زندانیان اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مرکز مراقبت پس از خروج با هدف بازتوانی زندانیان پس از آزادی از زندان تاسیس شده، تصریح کرد: این مرکز اقدامات مختلف حمایتی را به منظور ادامه زندگی خانوادگی و اجتماعی به زندانیان آزاد شده ارائه می‌کند تا از بازگشت مجدد آنها پیشگیری کند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در ادامه با اشاره به ایجاد 71 فرصت شغلی برای زندانیان زنجانی طی سال گذشته بیان داشت: این مشاغل در رشته‌های قالیبافی، کشاورزی، دامداری، سوپرمارکت، خوار و بار فروشی، عروسک‌سازی، رانندگی و فروش لوازم پزشکی بود.

این مسئول همچنین رشته‌های شغلی فعالیت‌های ساختمانی، تعمیرات دوچرخه و موتورسیکلت، ساندویچی، صافکاری، جوشکاری، آلومینیوم‎کاری، آشپزی، کابینت‌سازی، لوازم یدکی، برق خودرو، خدمات کامپیوتری، مکانیکی، خیاطی، فروش آهن‌آلات، درودگری، نانوایی و... را نیز از جمله مشاغل ایجاد شده برای زندانیان زنجانی عنوان کرد و گفت: این مشاغل برای زندانیان آزاد شده ایجاد شد.

کریمی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد شغل برای تعداد زندانیان مذکور 6 میلیارد و 450 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

وی با اشاره به سایر حمایت‌های اداره کل زندان‌ها در قبال زندانیان اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های دانشگاهی با شرکت 10 نفر از زندانیان در مقاطع کارشناسی و دو نفر در مقطع کارشناسی ارشد از جمله اقداماتی است که اداره کل زندان‌ها در راستای ارتقای سطح سواد زندانیان انجام داده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان همچنین به برگزاری کلاس‌های سوادآموزی از سطوح مقدماتی نهضت سوادآموزی تا سطوح دبیرستان اشاره کرد و گفت: در این دوره 90 نفر از زندانیان زنجانی حضور داشتند.

این مسئول برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در قالب 74 رشته و اعطاء گواهینامه مهارت فنی به آنها را نیز از دیگر اقدامات اداره کل زندان‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: در این دوره یک‎هزار و 37 زندانی حضور داشتند که 870 نفر از آنها موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شدند.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول