اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

زندان شهرضا در زمینه سالم سازی اخلاقی مجرمان موفق عمل کرده است

فرماندار شهرضا گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود، در طول یک سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در راستای سالم سازی اخلاقی و روانی مجرمان در سطح زندان شهرضا انجام گرفته که به نتایج مثبت و سازنده‌ای منتج شده است.

زندان شهرضا در زمینه سالم سازی اخلاقی مجرمان موفق عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی پیش از ظهر امروز با بیان این مطلب در نشست کمیسیون امنیت اجتماعی شهرستان شهرضا اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل کمیسیون امنیت اجتماعی در سطح شهرستان‌ها لزوم بررسی تخصصی مشکلات، مسایل و ارائه راهکارهای مناسب در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: ارتقای سطح امنیت اجتماعی در جامعه از مسایل مهمی است که باید به شکل اصولی و ساختاری در راستای تحقق آن سیاست‌گذاری کنیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه سطح امنیت در کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای منطقه در سطح ایده‌آلی قرار گرفته است، بیان داشت: این نعمت بزرگی است که با همت و تلاش مجموعه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و تعامل آگاهانه مردم میسر شده و باید شکرگزار این امر مهم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری هدفمند و تاثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باید مبتنی بر پژوهش‌های علمی و دقیق باشد، اذعان داشت: همگان باید بدانند که هدف گذاری‌های مقطعی و کوتاه مدت در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به نتیجه سازنده منتج نمی‌شود، بلکه باید با تدوین برنامه‌های مناسب و متناسب با گروه‌های هدف در جهت تحقق اهداف متعالی تلاش کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جایگاه فاخر رسانه‌ها و مطبوعات در راستای ارتقای امنیت اجتماعی گفت: ارائه گزارش‌ها و اخبار مفید و سازنده با هدف آگاهی اقشار مختلف جامعه از توطئه‌های شوم دشمنان از مهم‌ترین وظایف اصحاب رسانه به شمار می‌رود.

وی تبیین حقوق و وظایف شهروندی را از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از تاثیرگذارترین اماکن برای فرهنگ سازی و آموزش این موضوع است که باید مجموعه متولیان با حساسیت در این حوزه فعالیت کنند.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه گروه‌های خرابکار در زمینه‌های ضد فرهنگی به شکل سازمان یافته فعالیت می‌کنند، متذکر شد: ترویج استفاده از برخی اقلام و لوازم در سطح کشور ما با هدف نهادینه سازی فرهنگ‌ های ناسالم اجرایی شده و تعداد قابل توجهی از مصرف کنندگان این اقلام از ماهیت وجودی این محصولات اظهار ناآگاهی می‌کنند.

وی ادامه داد: البته باید به این موضوع مهم اذعان کنیم که در سطح کشور ما به لحاظ تولید محصولات مختلف در راستای مقابله با اقلام غیر فرهنگی وارداتی به شکل مناسب اقدام نشده است که این امر باید مد نظر باشد.

محمدی شناخت جغرافیایی فرهنگ حاکم بر هر منطقه را از مهم‌ترین نیازهای کنونی کشور برشمرد و بیان داشت: ارزیابی تحلیلی میزان وقوع جرم در هر منطقه و توجه لازم به زیرساخت‌های فرهنگی از بارزترین راهکارهای دست‌یابی به این اصل مهم است.

وی با اشاره به عملکرد درخشان مدیریت اداره زندان شهرضا در طول یک سال گذشته گفت: عملکرد سازنده مدیریت زندان شهرضا از بارزترین مصادیق شناخت نسبت به جغرافیای فرهنگی حاکم بر یک مجموعه است که با اتخاذ تدابیر هوشمندانه شاهد دست‌یابی به اهداف بزرگ و بی‌نظیری در سطح این مجموعه هستیم.

به گزارش فارس، در حالی که دعوت نامه کمیسیون امنیت اجتماعی شهرستان شهرضا از اواسط هفته گذشته برای اصحاب رسانه و خبرنگاران ارسال شده و در متن این نامه هیچ گونه اشاره‌ای به ارائه آمار و گزارش‌های محرمانه در خلال نشست کمیسیون نشده بود، پس از گذشت 75 دقیقه از آغاز این نشست کارشناس مسئول امور اجتماعی فرمانداری شهرضا در حرکتی زشت و ناپسند خواهان خروج خبرنگاران از جلسه شد که انتظار می‌رود در ادامه شاهد تداوم این بی اخلاقی‌های غیر حرفه‌‌ای نسبت به این قشر تلاشگر و بی‌ادعای جامعه نباشیم، البته بی حرمتی نسبت به جایگاه اصحاب خبر و رسانه در شهرضا موضوعی است که به این جا ختم نمی‌شود بلکه برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران در این شهرستان با 9 روز تاخیر و پس از برگزاری مراسم گلریزان از سوی برخی اداره‌ها و سازمان‌ها برای پاسداشت مقام سفیران رسانه و مطبوعات از دیگر مصادیق این حقیقت تلخ است به هر حال امیدواریم در شهری که با بیش از 70 سال سابقه درخشان و کم نظیر در حوزه مطبوعات و رسانه‌ها همچون نگینی بر انگشتری نصف جهان خودنمایی می‌کند شاهد تداوم این وقایع ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/63011/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول