اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های همدان خبر داد

شرکت 137 نفر از مددجویان همدان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی

مدیرکل زندان‌های استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 137 نفر از مددجویان بی‌سواد در زندان‌های همدان نسبت به ثبت نام در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اقدام کردند.

شرکت 137 نفر از مددجویان همدان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی

حسن محمدیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به اهداف تربیتی و فرهنگی اداره کل زندان‌های استان همدان که در تلاش است تا افراد پس از آزاد شدن بتوانند به صورت مفید در جامعه ظاهر شده و زندگی کنند.

وی به برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجرای آن‌ها در داخل زندان‌ها اشاره و عنوان کرد: یکی از اقدامات فرهنگی در داخل زندان‌ها راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و تجهیز این کتاب‌خانه‌ها است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه در زندان‌های استان همدان 9 کتابخانه فعال وجود دارد این تعداد کتابخانه با 23 هزار و 50 کتاب توانسته 2 هزار و 515 نفر از مددجویان زندان را به عضویت خود در آورد.

برگزاری 24 مسابقه کتابخوانی در زندان‌های همدان

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی و... عنوان کرد: در راستای ترغیب مددجویان به امر کتابخوانی مسابقات مختلف کتابخوانی در زندان‌ها اجرا شده که پنج مسابقه در اردوگاه کاردرمانی با بیش از 75 شرکت‌کننده، سه مسابقه کتابخوانی در زندان تویسرکان با شرکت بیش از یک‌صد نفر از مددجویان، پنج مسابقه در زندان نهاوند با 156 نفر از زندانیان، دو مسابقه در کانون اصلاح و تربیت همدان با 20 شرکت‌کننده همراه بوده است.

محمدیاری ادامه داد: پنج مسابقه کتابخوانی در زندان مرکزی با بیشترین شرکت‌کننده به تعداد 500 نفر برگزار شد که در طی برگزاری مسابقات به افراد برنده جوایزی نیز اهدا شد.

وی با اشاره به ترویج نهضت سوادآموزی در زندان‌های استان همدان تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان نهضت سوادآموزی استان در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی داشتیم یکی از برنامه‌های مفید فرهنگی در زندان‌ها تشویق و ترغیب مددجویان در راستای آموزش و تحصیل است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان در پایان سخنانش گفت: از ابتدای امسال تا کنون 137 نفر از مددجویان بی‌سواد در زندان‌های همدان نسبت به ثبت نام در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اقدام کردند که از این تعداد 119 نفر نیز موفق به اخذ نمره قبولی از نهضت سوادآموزی شدند.

انتهای پیام/89007/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول