اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای توسعه فرهنگ کتاب‏خوانی

کتابخانه عمومی مشارکتی زندان گرمسار افتتاح شد

کتابخانه عمومی مشارکتی زندان گرمسار در راستای توسعه فرهنگ کتاب‏خوانی افتتاح شد.

کتابخانه عمومی مشارکتی زندان گرمسار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‏‌های استان سمنان، رئیس اداره کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان گرمسار پس از افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی زندان گرمسار، با اشاره به عقد تفاهم‏نامه نهاد کتابخانه‏‌ها با اداره کل زندان‏‌های استان سمنان، از راه‏‌اندازی کتابخانه عمومی مشارکتی در زندان گرمسار ابراز خرسندی کرد.

نورمحمدی در گفت‏‌وگو با عبدالرضا سرکبیری، رئیس زندان گرمسار برای تداوم این همکاری به بررسی مشکلات زندانیان و پرکردن اوقات فراغت آنان با کتاب و کتاب‏خوانی پرداخت.

رئیس زندان گرمسار نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور رئیس اداره کتابخانه‏‌های عمومی شهرستان گرمسار در زندان گرمسار، کتاب و کتاب‏خوانی را از عوامل اصلی پرکردن اوقات فراغت مددجویان دانست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل اصلی انحراف و خطا، پایین بودن سطح آگاهی و آموزش در مددجویان است و همین امر یکی از ابزارهای مهم کاهش آسیب در زندان محسوب می‏‌شود.

سرکبیری افزود: زندان می‏‌تواند فرصت افزایش سطح آگاهی و آموزش را برای مددجویان با ایجاد بستر مناسب برای کتاب و کتاب‏خوانی فراهم آورد.

مسئول فرهنگی زندان گرمسار نیز با اشاره به انجام فعالیت‏‌های اصلاحی و تربیتی در زندان و سایر اقدامات انجام شده گفت: کتابخانه عمومی مشارکتی زندان گرمسار نیاز به تجهیزات دارد.

حجت‏‌الاسلام حسینی افزود: از جمله این تجهیزات می‏‌توان به ایجاد فضای مناسب، قفسه‏‌بندی، اختصاص میز و صندلی و ...  اشاره کرد.

وی گفت: به منظور تحقق فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی بین زندانیان به عنوان قشر آسیب‏‌پذیر جامعه به حمایت نهاد کتابخانه عمومی در راستای تجهیز کتابخانه زندان این شهرستان نیازمندیم.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول