اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

کوهبنان بیشترین سرانه فضاهای مذهبی استان را دارد

فرماندار کوهبنان گفت: در حال حاضر کوهبنان بیشترین سرانه فضاهای مذهبی در استان کرمان را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که در تمام محلات و روستاهای شهرستا‌ن مساجدی زیبا و شکیل‌ موجود و یا در حال ساخت است.

کوهبنان بیشترین سرانه فضاهای مذهبی استان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با هفته ‌جهانی مساجد فرماندار کوهبنان به همراه خبرنگاران از روند ساخت گلدسته‌ها، کاشی‌کاری، رواق‌ها و ایوان مسجد جامع کوهبنان بازدید کردند.‌

منصور متقی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر کوهبنان بیشترین سرانه فضاهای مذهبی در استان کرمان را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که در تمام محلات و روستاهای شهرستا‌ن مساجدی زیبا و شکیل‌ موجود و یا در حال ساخت است.

وی بیان داشت: تنها شهرک 300 واحدی مسکن مهر امام رضا (ع)‌ فاقد مسجد و مکان مذهبی است که با توجه به مشخص شدن زمین در آینده ساخت مسجد‌ این شهرک نیز آغاز می‌شود.

متقی ابراز داشت: در حال حاضر مسجد جامع و مسجد حضرت امام خمینی (ره) کوهبنان‌ جزو زیبا‌ترین و بزرگترین مساجد‌ کوهبنان هستند که با سبک و معماری اسلامی‌‌ ایرانی در حال ساخت است.

وی افزود: مسجد جامع کوهبنان که دارای قدمت تاریخی بالایی است به همت مرحوم آیت‌الله حائری و کمک‌های مردم منطقه و مسئولان ساخته شده و در مرحله کاشی‌کاری قرار دارد و در آینده نزدیک کاشی‌کاری رواق‌ها و ایوان مسجد به اتمام می‌رسد و کار ساخت گلدسته‌ها‌ نیز به زودی آغاز می‌شود.

متقی عنوان کرد: در مسجد حضرت امام خمینی (ره) ‌نیز کارهای داخلی در حال انجام است که‌ کار ساختمانی این مسجد نیز به همت مردم ولایتمدار کوهبنان به تمام می‌رسد و فضای مساجد جامع کوهبنان و حضرت امام (ره) برای برگزاری مراسم نماز جمعه مهیا می‌شود.

فرماندار کوهبنان گفت: عملیات ساخت محراب مسجد صاحب‌‌الزمان (ع) نیز که جزو مساجد بزرگ شهر است‌ با کمک‌های مردمی در حال انجام است و به زودی‌ برای برگزاری نماز جمعه مهیا می‌شود.

‌سید‌ مهدی روح‌الامینی مسئول هیئت امنای مسجد جامع کوهبنان نیز در این بازدید گفت:‌ این مسجد‌ بر‌ اساس شواهد تاریخی در قرن چهارم ساخته‌ و در زمان گنجعلیخان بازسازی شده است، اما با توجه به زلزله‌خیز بودن منطقه و حوادث طبیعی ‌بارها طی تاریخ ویران و بازسازی شده است.

وی ابراز داشت: در سال 1367 با پیگیری مرحوم آیت‌الله حائری و بیت مکرم ایشان و توجه ویژه مرحوم‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی‌، استاندار فعلی کرمان، فرمانداران شهرستان و مسئولان اداره اوقاف و با کمک 20 میلیارد ریالی خیران و مردم کوهبنان با 7 هزار متر مربع مساحت و یک هزار و 700 متر مربع زیربنا ساختمان جدید در دو طبقه‌ به سبک و نقشه مسجد گوهر‌شاد مشهد در حال احداث است.

روح‌الامینی تصریح کرد: در کنار مسجد مجتمع فرهنگی تبلیغی‌، کتابخانه و آشپزخانه‌، زمین ورزشی، مجتمع تجاری بعثت ‌ساخته شده و در نظر است که نسبت به ساخت پارک کودک در جوار مسجد نیز اقدام شود.

وی گفت: برای ساخت گلدسته‌ها‌، سرویس‌های بهداشتی‌‌، حیات و فضای بیرونی مسجد نیاز به همت دولتمردان و کمک‌های مردم است که مردم ‌می‌توانند کمک‌های خود را به بیت آیت‌الله حائری و هیئت امنای مسجد جامع کوهبنان تحویل دهند.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول