اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

مسجد همچون وزارت‌خانه برای حل مشکلات مردم عمل می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه مسجد می‌تواند همچون یک وزارت‌خانه برای حل مشکلات مردم عمل کند، گفت: در مساجد باید سرزندگی و پویایی حکم‌فرما باشد، چرا که دین اسلام سرشار از آموزه‌های مفید و نجات‌بخش است.

مسجد همچون وزارت‌خانه برای حل مشکلات مردم عمل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما عصر امروز در تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد و ائمه جماعت استان کرمانشاه که در مسجد نورالمهدی (عج) شهر کرمانشاه برگزار شد، بیان داشت: انقلاب از مساجد شکل گرفت و شروع انقلاب از درون مساجد اتفاق افتاد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مناطق و محله‌ها باید مسجد محور باشند ائمه جماعات نقش زیادی در حل و فصل موضوعات مختلف دارند که این وظیفه آن‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر مدیریت ائمه جماعات در موضوعات مختلف مربوط به مسجد و اهل مسجد، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و با تکیه بر آموزه‌های ارزشمند دین اسلام، جاذبه بیشتری برای حضور مردم در مساجد ایجاد کرد.

علما به آباد کردن مساجد اشاره کرد و ابراز داشت: مساجد باید محل جذب جوانان و سوق دادن آن‌ها به‌سوی ارتباط با خدا برای تعالی و پرورش روح و روان باشد تا این جوانان با تربیت اسلامی و قرآنی، اعتلای بیش از پیش جامعه را رقم بزنند.

وی تاکید کرد: جوانان سرمایه‌های مملکت و نظام اسلامی هستند و دین اسلام و بزرگان دین به جوانان بسیار اهمیت داده‌اند و این جوانان در هیئت‌ها و اماکن مذهبی در ایامی همچون محرم شور و شوق خود را نشان می‌دهند.

علما عنوان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای رونق بیشتر مساجد انجام شود و از این موضوع در راه رسیدن به جامعه متعالی استفاده کنیم و بی‌شک تلاش در این راستا ثمرات و برکات زیادی به‌دنبال دارد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مسجد می‌تواند همچون یک وزارت‌خانه برای حل مشکلات مردم عمل کند، گفت: در مساجد باید سرزندگی و پویایی حکم‌فرما باشد، چرا که دین اسلام کامل‌ترین دین و سرشار از آموزه‌های مفید و نجات‌بخش است.

علما خاطر نشان کرد: علاوه بر مسائل عبادی و کارهای فرهنگی، مساجد باید نقش محوری در حل مشکلات مردم را حفظ کنند و مردم هر روز بیشتر و مشتاق‌تر به مساجد بیایند و خانه خدا بهترین محل برای در امان ماندن از شر شیطان است.

وی اعلام کرد: دشمنان با توطئه‌های شوم خود با ابزار مختلف درصدد به انحراف کشیدن جامعه و جوانان هستند و مساجد باید مراکز انسان‌سازی باشند و نقشه‌های شوم دشمنان با تدبیر خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: انجام کارهای علمی با محوریت مساجد می‌تواند جوانان را به قله‌های کمال انسانی و سطوح عالی علمی برساند و در این راستا همه مسئول هستیم.

*مساجد پایگاه‌های مستحکم اعتقادی هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار داشت: مسجد مقدس است و اگر رژیم صهیونیستی حرمت مسجد را شکست، لکه ننگی برای خود به‌جا گذاشت.

حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی افزود: افرادی که به عمران و آبادانی مسجد اهمیت می‌دهند، اهل ایمان و معتقد به قیامت هستند و خداوند پاداش عظیمی به آن‌ها خواهد داد.

قبادی با تاکید بر پاکیزگی و رونق مساجد، ابراز داشت: باید اهمیت مساجد در جامعه را هر چه بیشتر گوش‌زد کرد و با بیان فواید و آثار بابرکت حضور در مسجد برای تمام مردم بر رونق بیش از پیش مساجد بیفزاییم.

وی مسجد را سنگر حفظ دین و ارزش‌ها عنوان کرد و ادامه داد: جذب جوانان به ‌سوی مساجد موجب می‌شود از توطئه‌های دشمنان و وسوسه‌ها در امان بمانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: جوان اهل مسجد از انحراف دور می‌ماند و مساجد پایگاه‌های مستحکم اعتقادی هستند.

در این مراسم از ائمه جماعت، خادمان و فعالان فرهنگی در امور مساجد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2700/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول