اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه:

80 درصد از جمعیت روستایی سلطانیه از گاز بهره‌مند هستند

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه گفت: 80 درصد از جمعیت روستایی شهرستان سلطانیه از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

80 درصد از جمعیت روستایی سلطانیه از گاز بهره‌مند هستند

احمد ذوالقدر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 25 روستای شهرستان سلطانیه در حال حاضر از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به پنج روستای شهرستان سلطانیه در حال حاضر در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: قرارداد گازرسانی به این پنج روستا منعقد شده و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه با بیان اینکه شهرستان سلطانیه از نظر بهره‌مندی جمعیت روستایی از نعمت گاز رتبه بالایی در سطح استان دارد، افزود: آمار این شهرستان در این زمینه از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

این مسئول با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در شهرستان سلطانیه دو برابر سرانه فضای آموزشی در استان است، تصریح کرد: میزان سرانه فضای آموزشی در شهرستان سلطانیه 24 متر مربع برآورد شده است.

ذوالقدر با اشاره به اینکه شهرستان سلطانیه در جذب خیرین مدرسه‌ساز مقام نخست را در استان زنجان دارد، اضافه کرد: تاکنون 9 باب مدرسه توسط خیرین در این شهرستان احداث شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدرسه‌ای در روستای «سبز درق» شهرستان سلطانیه در دست احداث است که با حمایت خیران ساخته می‌شود، ادامه داد: این روستا محروم‌ترین روستای شهرستان محسوب می‌شود که کلاس‌های آن در یک کانکس تشکیل می‌شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه با بیان اینکه حدود سه سال است که مدارس شهرستان سلطانیه تک شیفت شده، اذعان داشت: هفت روستای این شهرستان نیز از کتابخانه عمومی برخوردار هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه کتابخانه‌های روستاهای «سنبل‌آباد» و «قره‌بلاغ» و شهر سلطانیه دارای ساختمان است، یادآور شد: برای سایر کتابخانه‌ها نیز از ساختمان‌های بلااستفاده با تغییر کاربری استفاده شده است.

ذوالقدر در پایان گفت: بر اساس مصوبات، روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی می‌توانند از ساختمان‌های بدون استفاده دستگاه‌های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول