اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال

پروژه گازرسانی به 7 روستای بابل آغاز شد

پروژه گازرسانی به هفت روستای بابل با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی آغاز شد.

پروژه گازرسانی به 7 روستای بابل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، پروژه گازرسانی به هفت روستای بابل با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال همزمان با سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جمع مردم روستای آهنگرکلای بابل با بیان اینکه 48 شهر از 58 شهر استان گازدار هستند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 98 درصد از خانوارهای شهری مازندران گازدار هستند و استان از این حیث در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

محسن عرب‌مقصودی با اشاره به انجام عملیات اجرایی در پنج شهر استان، ادامه داد: 147 کیلومتر در این پنج شهر لوله‌گذاری شده است و 3 هزار و 900 نفر با افتتاح این پروژه‌ها از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

عرب‌مقصودی، یک‌هزار و 853 روستا از دو هزار و 921 روستای موجود استان را قابل گازرسانی عنوان و اظهار کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و 409 روستا در سطح استان گازدار هستند که 76 درصد خانوار روستایی استان را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: مازندران از حیث گازرسانی به روستاها در رتبه اول کشوری قرار دارد.

عرب‌مقصودی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی در 338 روستای استان با پیشرفت 64 درصدی و حجم لوله‌گذاری دو هزار و 950 کیلومتر جاری است و در صورت فراهم بودن امکانات، بخش عمده‌ای از این روستاها امسال گازرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران خاطر نشان کرد: نیروگاه‌های نکا و نوشهر، 650 واحد صنعتی و 93 جایگاه CNG در استان در پوشش گاز طبیعی هستند.

وی با اشاره به 962 هزار مشترک گاز در استان افزود: تاکنون 15 هزار و 189 کیلومتر لوله‌گذاری در شهرها و روستاهای استان انجام و بیش از 600 علمک روی شبکه گازدار نصب شده است.

عرب‌مقصودی ابراز داشت: 6 شهر از هفت شهر بابل در حال حاضر گازدار هستند و بیش از 60 درصد عملیات گازرسانی به شهر گتاب نیز انجام شده است.

وی اذعان کرد: 173 روستا از 322 روستای قابل گازرسانی بابل گازدار هستند و عملیات اجرایی در 118 روستا با حجم لوله‌گذاری 287 کیلومتر در حال انجام است.

عرب‌مقصودی با اشاره به اینکه هفت هزار و 604 نفر در قالب دو هزار و 226 خانوار با گازرسانی به هفت روستای بابل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد، افزود: برای گازرسانی به این روستاها 49 هزار و 960 متر شبکه اجرا و دو هزار علمک روی شبکه گازدار نصب می‌شود.

وی بر مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد مجهز به ترموکوپل تأکید کرد.

به گزارش فارس، پروژه گازرسانی به روستاهای آهنگرکلا، افراکتی، بالامرزبال، ولوکلا، چوب بست، احمدکلا و کردمحله بابل با حضور نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2296/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول