اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان:

خاطرات رزمندگان سوژه هنرمندان کرمانی می‌شود/ تولید نمایش‌های رادیویی در حوزه هنری کرمان

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: شب‌های خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس ویژه هنرمندان برگزار می‌شود تا هنرمندان سوژه کار خود را در این شب‌ها به دست آورند.

خاطرات رزمندگان سوژه هنرمندان کرمانی می‌شود/ تولید نمایش‌های رادیویی در حوزه هنری کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس سالاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران با انعکاس خبرهای فرهنگی مکملی برای تأثیرگذاری فعالیت‌های این بخش هستند.

آغاز سومین رقابت خبرنگاران هنری کرمان

وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره دوسالانه هنر و رسانه از سوی حوزه هنری استان کرمان در سال جاری، عنوان کرد: این جشنواره در سال 88 به پیشنهاد اهالی رسانه استان کرمان در حوزه هنری راه‌اندازی شد.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با بیان اینکه دیگر نهادها و استان‌ها هم از خلاقیت استان کرمان برای برگزاری جشنواره هنر و رسانه استفاده کردند، افزود: این جشنواره از ابتدا به صورت دوسالانه بود.

سالاری، تأثیر و ارتباط برگزاری دو دوره جشنواره هنر و رسانه استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: امیدواریم این جشنواره برای ارتقاء سطح هنر در رسانه‌ها و انعکاس فعالیت‌های فرهنگی مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: در سومین جشنواره دوسالانه هنر و رسانه بخش‌هایی از این جشنواره مانند کاریکاتور حذف و طراحی نشریات افزوده شد.

این مسئول فرهنگی ابراز داشت:‌ سومین جشنواره دوسالانه هنر و رسانه شامل بخش‌های گزارش خبری، گزارش غیرخبری، مصاحبه، یادداشت تیتر و خبر است و آثاری که از ابتدای آبان ماه 90 پایان تا تیرماه 92 در رسانه‌ها منتشر شده باشد به بخش رقابتی جشنواره راه می‌یابند.

سالاری عنوان کرد: شرکت‌کنندگان باید حداقل دو اثر و حداکثر سه اثر را به دبیرخانه جشنواره هنر و رسانه ارسال کنند و همزمان با برپایی جشنواره مذکور کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی برای تامین اعتبار به منظور برگزاری آیین بزرگداشت یک شخصیت ملی و کرمانی‌الأصل در حاشیه جشنواره هنر و رسانه هستیم، تصریح کرد: داوران جشنواره ملی و کرمانی هستند.

سالاری خاطر نشان کرد: جشنواره هنر و رسانه در ایام عید قربان تا غدیر برگزار می‌شود، اما اهدای جوایز در جشنواره هنر انقلاب اسلامی در دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد و در این جشنواره در هر بخش یک رتبه برگزیده داریم.

وی با اشاره به اینکه شورای برنامه‌ریزی حوزه هنری استان کرمان با حضور مسئول حوزه، مسئول واحدهای مختلف و دو نفر از هنرمندان برای بررسی و تصویب طرح‌های پیشنهادی تشکیل می‌شود، گفت: برنامه‌های پیشنهادی مصوب استان‌ها در کارگروه تخصصی امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری باید تصویب شود و سپس به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

خریداری آثار هنرمندان عاشورایی

رئیس حوزه هنری استان کرمان ابراز داشت: کارگاه‌های حوزه هنری به گونه‌ای طراحی شده که منجر به تولید اثر باشد و این کارگاه‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان به جای پرداخت حق آموزش آثار تولیدی خود در کارگاه را به حوزه هنری تحویل می‌دهند.

سالاری از برگزاری کارگاه‌های تذهیب، شعر، داستان، کارگردانی تئاتر، نمایشنامه‌نویسی و موسیقی در حوزه هنری استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: کارگاه نقل شعر در حوزه شهرستان بم به زودی آغاز به کار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش تجسمی یکی از برنامه‌هایی که به ابتکار حوزه هنری کرمان انجام شد، سوگواره عاشورایی بوم سرخ است که هفتمین دوره آن در سال جاری برگزار می‌شود.

سالاری عنوان کرد: در سوگواره عاشورایی بوم سرخ به جای داوری و انتخاب آثار برتر خریداری پنج اثر برتر این سوگواره در دستور کار حوزه هنری استان کرمان قرار دارد.

وی بیان داشت: 20 دوره نمایشگاه در نگارخانه مهر کرمان و هفتمین دوره جشنواره خوشنویسی آیات قرآنی و نام زیبای حضرت محمد (ص) طی سال جاری برگزار می‌شود.

این مسئول از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آثار هنرمندان حوزه هنری کرمان در تهران طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: در سال جاری هم دو نمایشگاه در تهران برگزار می‌شود.

خاطرات رزمندگان سوژه کار هنرمندان می‌شود

سالاری با بیان اینکه واحد ادبیات پایداری یکی از واحدهای نوپا در حوزه هنری استان کرمان است، اذعان داشت: این واحد طی سال گذشته در حوزه هنری کرمان شکل گرفت و به جد تلاش‌هایی را برای سال جاری انجام می‌دهد.

وی از جمع‌آوری خاطرات شهید کاویانی، شهید یزدانی، شهید احمد سلیمانی، اسناد، مدارک و خاطرات انقلاب اسلامی در استان کرمان توسط واحد ادبیات پایداری حوزه هنری خبر داد و گفت: جمعی اسناد و خاطرات انقلاب اسلامی از شهرستان زرند آغاز شده و حدود 80 درصد پیش رفته است.

رئیس حوزه هنری استان کرمان برگزاری شب‌های خاطره را از دیگر فعالیت‌های واحد ادبیات پایداری برشمرد و بیان داشت: تفاوت این شب‌های خاطره با دیگر شب‌های خاطره در این است که این برنامه ویژه هنرمندان برگزار می‌شود تا هنرمندان سوژه کار را در این شب‌ها به دست آورند و این خاطرات سوژه هنرمندان استان کرمان شود.

انتشار آلبوم خطبه‌خوان رستاخیز به زبان‌های آذری و عربی

سالاری از برگزاری نشست‌های بررسی جایگاه عالم خیال در هنر ایرانی اسلامی، جایگاه اخلاق در هنر اسلامی، هنر کرمان بعد از انقلاب اسلامی و بررسی موسیقی حماسی جنوب ایران در حوزه هنری استان کرمان خبر داد.

وی با اشاره به تولید پنج مورد آکاپلای فارسی در واحد موسیقی حوزه هنری استان کرمان گفت: آلبوم خطبه‌خوان رستاخیز در صورت پیدا شدن حامی به زبان‌های آذری و عربی منتشر می‌شود.

سالاری با بیان اینکه تولید دو سرود در دستور کار واحد موسیقی حوزه هنری استان کرمان است بیان کرد: کنسرت موسیقی برای بم پیش‌بینی شده است.

تامین 80 درصد هزینه‌های تعزیه توسط مردم

وی افزود: در سال جاری ساخت چهار فیلم مستند و داستانی در دستور کار حوزه هنری استان کرمان است در حالی که در سال گذشته 10 اثر تولید شد، اما کاهش تولیدات به علت وجود مشکلات مالی زیاد در حوزه هنری است.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: تجهیزاتی که در مجموعه هنرهای تصویری حوزه هنری استان کرمان داریم هم مستهلک شده است و این امر بر کاهش تولیدات ما اثر می‌گذارد.

سالاری از تولید دو نماهنگ و یک انیمیشن طی ماه‌های آینده در حوزه هنری استان کرمان خبر داد و افزود: 20 مورد اکران و نقد آثار سینمایی، اجرای دو نمایش صحنه‌ای و اجرای عمومی دو نمایش در دستور کار است.

وی با بیان اینکه 100 مورد اجرای تعزیه از سوی هنرمندان حوزه هنری استان کرمان صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد هزینه‌های تعزیه از سوی مردم تامین می‌شود و در سال جاری 24 مورد تعزیه اجرا شده است.

تولید نمایش‌های رادیویی در حوزه هنری

سالاری گفت: تولید نمایش‌های رادیویی در حوزه هنری استان کرمان از ابتدای مهرماه کلید می‌خورد و دو نمایش رادیویی را در دستور کار داریم.

وی بیان کرد: چهاردهمین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های کشور که قدمت آن به سال 70 برمی‌گردد در سال جاری در کرمان برگزار می‌شود.

جشنواره طنز خارستان در راه است

سالاری عنوان کرد:‌ برگزاری نشست‌های نقد کتاب، شب شعر همراه با تجلیل از یکی از شخصت‌های ادبی، برگزاری پنجمین جشنواره طنز خارستان بعد از ایام ماه محرم و صفر، جشنواره فصلی در رشته شعر و داستان از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان کرمان در سال جاری است.

انتهای پیام/80019/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول