اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد شاهرود:

هنرمندان آموزش را فراموش نکنند/ جامعه هنری به درک بیشتری از هنر نیاز دارد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه هنرمندان نباید آموزش را فراموش کنند، گفت: جامعه هنری به درک بیشتری از هنر نیاز دارد.

هنرمندان آموزش را فراموش نکنند/ جامعه هنری به درک بیشتری از هنر نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، محسن عرب‌امیری در گردهمایی بررسی هنر به عنوان مقوله‌ای در حوزه انسان‌شناسی که به همت بسیج هنرمندان شاهرود برگزار شد، ابراز داشت: وقتی صحبت از هنر اعم از شاخه‌های مختلف تجسمی، موسیقی، نمایشی و ... می‌کنیم، در واقع به چند کارکرد عملیاتی این فرآیند در ذهن انسان و نسل بشر در مسیر تکامل آن اشاره می‏‌شود.

وی افزود: بشر از زمانی که از سرچشمه ازلی‌اش بریده و به زمین تبعید شد، برای طاقت‌پذیر شدن و زندگی در زمین و ترسیم شمایلی از بهشت روی آن، دست به خلق هنر زد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود اظهار داشت: زبان هنر جزو آموزنده‌ترین و مؤثرترین زبان‌های موجود از نظر جامعه‌شناسان و انسان‌شناسان است؛ وجه سرگرمی و تفنن، وجه آموزشی، وجه تشفیعی و درمانی از جمله وجوه هنراست.

این کارشناس ارشد تئاتر بیان کرد: یکی از ایرادهای ما این است که وقتی در زمینه یک هنر، فردی حرفه‌ای و دارای مهارت بالا می‌شویم؛ در تکنیک هنری‏مان غرق می‌شویم، غافل از اینکه وقتی به هنری مسلط شدیم، همچون کودکی تازه متولد شده که نیازمند مراقبت و نگهداری است؛ نیازمند آموزش‌هایی از قبیل فلسفه، جامعه‌شناسی و ... می‌شویم.

حجت‌الاسلام سیدرضا مرتضوی، مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه شاهرود نیز در این جلسه ضمن بیان حدیثی در مورد ماه مبارک رمضان گفت: بهره‌گیری از قرآن، احادیث، احکام، سیره شهدا و فرمایشات مقام معظم رهبری در زندگی امری لازم و ضروری است.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه سه کتاب جهت بهره‌گیری هنرمندان بسیجی معرفی شد.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول