اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

ساخت مسجد در شهرک امام رضا (ع) کوهبنان / نماز جماعت در مدارس کوهبنان برگزار می‌شود

فرماندار کوهبنان گفت: عملیات احداث مسجد در شهرک 300 واحدی مسکن مهر امام رضا (ع) کوهبنان به زودی آغاز می‌شود.

ساخت مسجد در شهرک امام رضا (ع) کوهبنان / نماز جماعت در مدارس کوهبنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی ظهر امروز در سومین جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان کوهبنان اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در آینده‌ای نزدیک عملیات احداث مسجد در شهرک 300 واحدی مسکن مهر امام رضا ( ع) آغاز می‌شود تا مردم این شهرک از نعمت برگزاری نماز جماعت برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در جلسه شورای اداری مصوب شده که نماز جماعت در تمام ادارات و مدارس برگزار شود که ادارات و مدارس همجوار با مساجد می‌توانند برای اقامه نماز اول وقت از این مکان‌ها استفاده کنند.

فرماندار کوهبنان از نامگذاری یکی از خیابان‌ها یا میادین شهر کوهبنان به نام نماز خبر داد و افزود: جای بسی افتخار است که بیشتر جوانان شهرستان کوهبنان در مراسم نماز جمعه و جماعت مساجد شرکت گسترده دارند و در بیشتر مدارس شهرستان نماز جماعت در وقت شرعی برگزار می‌شود.

متقی بیان کرد: با توجه ویژه مدیریت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی به منظور تشویق ائمه جماعت غیرروحانی در آینده نزدیک سفر زیارتی قم، جمکران و حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود تا با تقویت بعد معنوی این بزرگواران بتوانند از محضر آیات عظام و مراجع تقلید استفاده کنند.

در این جلسه، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا، امام جمعه کوهبنان با استناد به آیات و روایات در مورد اهمیت نماز اظهار داشت: در نماز راز و رمز و اهدافی نهفته است که یاد و ذکر خداوند، جلوگیری از فحشا و منکرات، عبودیت و خضوع در پیشگاه احدیت و شادابی روح و روان انسان از جمله آنهاست.

وی ابراز داشت: نماز انسان را به مبدأ هستی متصل می‌کند و با ایجاد نشاط ویژه انسان را برای انجام سایر تکالیف فردی و اجتماعی آماده می‌کند و در حقیقت نماز یک وسیله دفاعی و یک مبارزه عملی با شیطان و نفس اماره است.

امام جمعه کوهبنان با اشاره به آیه 45 سوره عنکبوت گفت: نماز با متوجه کردن انسان به سوی حضرت حق و صفات نیکوی الهی و یادآوری روز حساب و کتاب آدمی را از کشش و رفتن به سوی بدی‌ها باز می‌دارد و زمینه تقویت فضائل و اخلاق انسانی را در وی فراهم می‌کند و خودبینی، کبر و غرور را در وجود وی در هم می‌شکند.

صالح‌نیا ابراز داشت: نماز عبادتی جامع و فراگیر به مثابه ستون و پایه دین است که قبولی همه اعمال بستگی به پذیرش آن دارد و این جاست که نماز مانند چراغی است که در تاریکی روشن می‌شود تا انسان راه خود را گم نکند و در مسیر زندگی دچار لغزش و انحراف نشود.

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان کوهبنان نیز در این نشست به ارائه بخشی از خدمات انجام شده توسط این ستاد پرداخت و افزود: ترویج و تعمیق فرهنگ نماز در جامعه از مهمترین وظایف این ستاد است.

حجت‌الاسلام احمد ابراهیمی بیان داشت: در حال حاضر در 12 مسجد شهرستان کوهبنان نماز جماعت در سه وقت شرعی برگزار می‌شود و ادارات دولتی مبادرت به انجام فریضه نماز در اول وقت کرده‌اند که در حال حاضر در 9 اداره شهرستان نماز جماعت در وقت شرعی اقامه می‌شود و بقیه ادارات از مساجد و تکایای همجوار برای اقامه نماز بهره‌مند هستند.

وی گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی مدارس در 43 مدرسه راهنمایی و متوسطه شهرستان کوهبنان نماز جماعت برگزار می‌شود که البته نماز جماعت در مدارس شبانه‌روزی در 2 وقت شرعی اقامه می‌شود.

این مسئول بر تشویق خیران مسجدساز، تشویق فعالان نماز مساجد و ادارات و ساخت مکانی برای ساختمان اقامه نماز تاکید کرد.

انتهای پیام/80012/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول