اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کوهبنان خبر داد

مایه‌کوبی 28 هزار دام کوهبنان علیه تب مالت

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 28 هزار رأس دام این شهرستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

مایه‌کوبی 28 هزار دام کوهبنان علیه تب مالت

محمود زین‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: نگهداری حیوانات به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها همواره موجب تهدید سلامت مردم توسط بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است. 

وی افزود: بیماری تب مالت یکی از مهم‌ترین این بیماری‌ها است که دامپزشکی در بین بیماری‌های مشترک بیشترین هزینه را در زمینه کنترل و پیشگیری از این بیماری متحمل می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان بیان داشت: قرنطینه، خونگیری و انجام آزمایش، نمونه‌برداری و کشتار دام‌های آلوده از دیگر اقداماتی است که علاوه بر واکسیناسیون در زمینه کنترل این بیماری صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: مصرف شیر و فرآورده‌های ناسالم به ویژه پنیر محلی و بستنی غیر پاستوریزه مهم‌ترین راه انتقال این بیماری به انسان است.

زین‌الدینی با بیان اینکه بیشترین میزان دفع جرم بیماری توسط دام‌های آلوده هنگام زایمان است، گفت: یکی از راه‌های انتقال بیماری عدم رعایت شرایط بهداشتی حین زایمان دام‌ها است.

وی یکی دیگر از راه‌های انتقال بیماری را مصرف جنین دام‌های آبستنی عنوان و تصریح کرد: آنها به اشتباه و یا سهل‌انگاری در کشتارگاه کشتار می‌شوند و به اصطلاح به آنها تودلی می‌گویند.

رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان با اشاره به اینکه بیماری در دام علامتی ندارد از مردم و دامداران خواست احتیاط لازم را برای پیشگیری از این بیماری خطرناک داشته باشند.

زین‌الدینی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 28 هزار رأس دام این شهرستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

انتهای پیام/80012/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول