اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی:

جدیت مجلس نهم در رای اعتماد به وزیران نشانه وظیفه‌شناسی نمایندگان است

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی گفت: مجلس نهم در قضیه رای اعتماد نشان داد در عمل به وظایف خود جدی است و نمایندگان به سوگند خود پایبندند.

جدیت مجلس نهم در رای اعتماد به وزیران نشانه وظیفه‌شناسی نمایندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک نادر مقدسی صبح امروز در نشست هفتگی این حزب در اراک اظهار داشت: جا دارد در اینجا از زحمات مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و تعامل خوب و سازنده با دولت به موضوع فتنه در این بررسی‌ها تقدیر و تشکر کنیم.

وی افزود: مجلس نشان داد که در موضوع فتنه کوتاه نمی‌آید و آن را بر نمی‌تابد به همین دلیل رئیس جمهور منتخب باید به این موجه توجه لازم را داشته و در معرفی سایر وزرای پیشنهادی از افرادی استفاده کند که در مسئله فتنه هیچ دخالتی نداشته و مواضع شفاف و روشنی دارند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی مسئله تفکیک قوا به خوبی روشن و مشخص شده است، هر کدام از این قوا دارای معیارها و ملاک‌های خاص هستند که باید با توجه به این ملاک‌ها استقلال خود را حفظ کنند.

مقدسی عزم مجلس نهم در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی را عزمی جدی دانست و بیان کرد: خوشبختانه عملکرد مجلس در دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی ثابت کرد که مجلس در قبال مسئله فتنه کوتاه نمی‌آید و در دادن رای اعتماد به وزراء بر اساس قانون به وظایف خود عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 ماهیت براندازانه داشت و از این رو این مسئله برای نمایندگان مهم است، تصریح کرد: وزرای پیشنهادی نباید به هیچ عنوان در فتنه دست داشته باشند، مواضع آنان باید در این مورد کاملا روشن و شفاف بوده و اگر غیر از این باشد نمی‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی بر لزوم حمایت همگان از دولت یازدهم تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور همه ملت ایران است و همه باید این دولت را در پیشبرد اهداف یاری رسانند.

مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مسائل به وجود آمده در مصر گفت:  متاسفانه در مصر راهکار غیر مصری و فرا مصری به ویژه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی و سیاستمداران سلفی در خارج از مصر طراحی می‌شود و شکل می‌گیرد و این راهکارها به جای این که مدنی باشد متاسفانه نظامی هستند و نتیجه آن خشونتی است که آمار تلفات آن صدها نفری شده است.

وی ابراز داشت: کشتار بی‌گناه مردم توسط ارتش مصر اقدام بسیار وحشیانه‌ای است که هیچ انسان آزاده‌ای آن را تایید نمی‌کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه دوران یک ساله ریاست جمهوری محمد مرسی با سیاست‌های غلطی همراه بوده، بیان کرد: متاسفانه مرسی در مدت این یک سال نتوانست از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کند در حالی که می‌توانست با حمایت مردم، این کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

مقدسی ادامه داد: ما طرفدار گفت‌وگو برای حل بحران از سوی طرفین هستیم و معتقدیم ارتش به جای آنکه نقش میانجی را بازی کند اکنون به عنوان یک طرف منازعه عمل می‌کند که در تاریخ ارتش مصر کم سابقه است.

وی افزود: با وجود همه سیاست‌های غلط اتخاذ شده، مرسی در یک انتخابات آزاد و دموکرات با رأی اکثریت مردم انتخاب شد و اگر وی و تیم همراهش سیاست‌های اشتباهی را در اداره امور کشور مصر اتخاذ کرده‌اند باید عزل وی هم از طریق دستگاه‌های قانونی صورت پذیرد و کشتار مردم در این زمینه راهکار صحیحی نیست.

انتهای پیام/87001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول