اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

رای اعتماد بالای مجلس به وزرای پیشنهادی تحسین برانگیز است

امام جمعه قرچک گفت: تشکیل دولت جدید با نهایت همدلی و وحدت بود که باید قدر آن را دانست و مراقب این وحدت بود. رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور نیز تحسین برانگیز است.

رای اعتماد بالای مجلس به وزرای پیشنهادی تحسین برانگیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت‌اله اسماعیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت همگان به تقوی الهی گفت: حضرت علی (ع) فرموده‌اند «ای بندگان خدا، شما را به تقوی الهی توصیه می‌کنم چرا که آن بهترین چیزی است که بندگان خدا یکدیگر را به آن سفارش می‌کنند و بهترین پایان کار در نزد پروردگار است.» و همچنین امام حسن مجتبی(ع) فرموده‌اند «شما را به پرهیزکاری و ترس از خدا و ادامه تفکر سفارش می‌کنم زیرا که تفکر و اندیشه پدر و مادر تمام خیرات است.»

*تفکر درست زائیده پاکی دل و اصلاح درون است

امام جمعه قرچک ادامه داد: این نعمت بزرگ یعنی تفکر درست زائیده پاکی دل و اصلاح درون است و حضرت علی (ع) در حکمت 423 فرموده‌اند «کسی که درون و نهان خود را اصلاح کند، خدا آشکار او را نیکو گرداند و کسی که برای دین خود کار کند خدا دنیای او را کفایت می‌کند.» پس بنابراین ائمه همیشه زنده اند چون افکار و عقایدشان زنده است و ظاهر و باطنشان وقف عرصه انسان سازی بوده است.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تاکید کرد: برخی قبور ائمه را تخریب کردند اما پس از این کار شخصیت شان بیشتر شناخته شد و در دنیا منفورتر شدند. امام عزیز امت (ره) فرموده‌اند «مساجد که سنگرهای اسلام در مقابل شیاطین است هر چه بیشتر گرم و مجهز نگه دارید و سعی کنید مساجد ما به حال مساجد صدر اسلام بازگردد زیرا نوک پیکان حمله دشمن به سوی مساجد است.»

*دشمن به دنبال تضعیف شخصیتی تک‌تک بزرگان کشور است 

وی افزود: تمام بهانه‌های دشمن و حرکت‌های فرهنگی او تضعیف دین و غافل کردن مسلمین از اهمیت ارزش مراکز دینی و مذهبی است، دشمن به دنبال تضعیف شخصیتی تک تک بزرگان کشور است  و برای ضربه زدن به روحیه این بزرگان برنامه‌ریزی‌های ویژه کرده است. مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند‌ «سعی دشمنان این است که ملت ما را از آرمانخواهی نسبت به ارزش‌های اسلامی دچار فراموشی کرده و سرگرم مسائل بی‌محتوا کند.»

امام جمعه قرچک در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت مجدد همگان به تقوی الهی گفت: امام حسین (ع) در دعای عرفه فرموده‌اند «خدایا قرار ده بی‌نیازیم را در نفسم و یقین را در دل من، و اخلاص را در کرده‌ام، و روشنی را در دیده‌ام، و بینایی را در دینم.» بینایی در دین اگر باشد مابقی برکات تضمین می‌شود؛ بصیر بیننده نیست بلکه متفکر، عبرت‌گیر و تحلیل‌گر است.

*اهمیت و تاثیر ولایت فقیه از همه اصول انقلاب بیشتر است

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در خطبه 153 انسان بصیر را اینگونه معرفی می‌کنند‌ «شخص بصیر کسی است که می‌شنود و آنگاه اندیشه می‌کند، نگاه می‌کند و سپس نظر می‌دهد و با عبرت گرفتن بهره می‌گیرد.» یکی از نشانه‌های بصیرت حق شناسی و تسلیم حق شدن و در مسیر حق ماندن است؛ کسی که در برابر حق عرضه اندام کند هلاکت او قطعی است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران امام (ره) حق بودند، شهدا عزیز حق بودند، دفاع مقدس حق بود، و امروز ولایت فقیه حق است. اهمیت و تاثیر ولایت فقیه از همه اصول انقلاب بیشتر است و اگر امام امت (ره) امروز در دل‌های مردم جای دارد و اندیشه‌های امام جاری و ساری است و همواره روح انقلاب در کالبد جامعه می‌تپد به برکت ولایت فقیه است. امام دیگری با همان صلابت و متکی به قدرت لایزال الهی و با عنایات ائمه هدی به‌ویژه حضرت ولی‌عصر (عج) سیاست‌های کلان کشور را مدیریت می‌کند.

*حفظ روحیه ایثار و مقاومت وظیفه همه ماست

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک ادامه داد: 26 مرداد ماه سالروز بازگشت افتخار آفرین اولین گروه آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی را گرامی می‌داریم و آرزوی توفیق همه جانبه برای آزادگان داریم. امیدواریم آن روحیه عرفانی  و مقامات معنوی که در آن ایام بسیار سخت کسب کردند حفظ نمایند. حفظ روحیه ایثار و مقاومت وظیفه همه ماست و تنها راه برون رفت از چالش‌های مختلف همین مهم است.

امام جمعه شهرستان قرچک پیرامون کودتای آمریکایی گفت: 28 مرداد سال 32 سالروز کودتای آمریکایی برای برگرداندن شاه است، پرونده خیانت 28 مرداد آمریکا هنوز در واشنگتن و لندن مفتوح است و بر روی آن تحلیل و تمرکز دارند. اداره فرهنگی سازمان سیا بیش از هر زمانی بر علیه نظام اسلامی ما فعالیت می‌کند. استکبار و استثمار تمام اسلام را ایران می داند و نقطه عطف همه دشمنی هایشان ایران است. امام خمینی (ره) فرموده‌اند «ما آمریکا را خوب درک کرده ایم، آن‌ها با دین ما شد من هستند.»

حوادث غرب آسیا و شمال آفریقا  تکلیف مسلمین را نسبت به آن‌ها سنگین‌تر کرده است

حجت‌الاسلام اسماعیلی افزود: این روزها ایام عبرت است و حوادثی که در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در جریان است تکلیف مسلمین را هم نسبت به آنها سنگین کرده و هم نسبت به کشور های اسلامی در معرض خطر ما را هوشیار کرده است. یک حادثه بزرگ مساله فلسطین است که پس از 65 سال از اشغال رسمی فلسطین، هنوز ظلم و جور به آن ملت به طور پیوسته و روزانه ادامه دارد.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها خانه‌ها را تخریب می‌کنند و بی‌گناهان را دستگیر می‌کنند آن‌وقت قدرت‌های استکباری با همه وجود از آن‌ها حمایت می‌کنند، پیش‌بینی مقام معظم رهبری پیرامون مذاکرات بین دولت خودگردان فلسطین و صهیونیست‌ها درست بود که در نهایت تمام حرکت‌ها بر علیه فلسطینی در حال مدیریت شدن بود.

رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قرچک پیرامون مشکل دیگر منطقه تاکید کرد: مساله مهم دیگر منطقه مصر است و بدون شک در ایجاد جنگ داخلی مصر استکبار درگیر است. مقام معظم رهبری نیز بارها توصیه‌های مکرری به بزرگان و نخبگان داشتند که به وضعیت موجود توجه ویژه کنند تا بشود گره از این مشکلات باز کرد. مساله سوریه و عراق بسیار نگران کننده است، دولت‌های استعماری زمینه را فراهم کردند و هر روز در حال افزایش گستره نفوذ خود هستند.

*رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور تحسین برانگیز است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک گفت: در مقابل این حوادث تلخ، حادثه شیرین و پیروزمندانه ایران اسلامی است. تشکیل دولت جدید با نهایت همدلی و وحدت بود که باید قدر آن را دانست و مراقب این وحدت بود. مقام معظم رهبری فرموده‌اند «ایمان و اتحاد کلمه دو عامل مقاومت ملت ها در برابر توطئه های دشمنان است.» رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور تحسین برانگیز است که پیروزی بزرگی محسوب می شود. امیدواریم سه وزیر دیگر هم به زودی انتخاب شوند و دولت محترم با تلاش چشم گیر و رهنمود های سازنده مقام معظم رهبری کارش را شروع کند.

خطیب جمعه قرچک در پایان تاکید کرد: نکته‌ای که توسط رئیس جمهور دیروز به آن اشاره شد بسیار مهم بود که به درستی خط قرمزهای دولت یازدهم را معرفی کردند که امانت‌داری بیت‌المال، رعایت پایبندی به فرمایشات مقام معظم رهبری، حراست از عزت کشور، صیانت از حقوق مردم، پایداری از اخلاق و احکام اسلامی را از جمله این خط قرمزها بود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این تنفیذ تا هنگامی است ایشان به تعهد در پیمودن صراط مستقیم یعنی آرمان‌های نظام اسلامی و مقابله با زورگویان و مستکبران پایبند باشند. 

انتهای پیام/2462/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول