اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چالوس:

خبرنگاران برای اعتمادسازی بین مردم تلاش کنند

امام جمعه چالوس گفت: خبرنگار باید برای اعتمادسازی بین مردم تلاش کند و مردم را در جریان فعالیت‌های کارگزاران نظام قرار دهد.

خبرنگاران برای اعتمادسازی بین مردم تلاش کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از چالوس،حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی عصر امروز در مراسمی از خبرنگاران شهرستان چالوس اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام تمام ظرفیت‌های خود را بر علیه کشور و ملتمان به کار گرفته وظیفه خبرنگاران است که با اطلاع‌رسانی دقیق، به موقع و درست روح تازه‌ای به جامعه تزریق کنند نه اینکه با سیاه‌نمایی دشمن را شاد کنند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران نقد منصفانه و دفاع واقع‌بینانه است، افزود: شرط موفقیت یک خبرنگار صداقت و بی‌طرفی است و یک خبرنگار باید برای اعتمادسازی مردم تلاش کند و مردم را در جریان فعالیت‌های کارگزاران نظام قرار بدهد.

راشدی اضافه کرد: خبرنگاران باید واقع‌بینانه مسائل را دنبال و قوت‌ها را برجسته کنند، امیدواری در جامعه ایجاد و برای از بین بردن ضعف‌ها هدف‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگار باید منصفانه مسائل را ببیند و نگاه واقع‌بینانه به مسائل داشته باشد ضعف را در جامعه طوری منعکس نکند که در جامعه ناامیدی جاری شود پس رسالت خبر و خبرنگاران رنگ و لعاب دادن به خبر است.

فرماندار چالوس نیز در این مراسم گفت: از خبرنگاران چالوس در روز 17 مرداد تنها با یک نشست کوتاه از آنها قدردانی شد و به دلیل همزمانی با عید فطر قول داده شد تا در فرصتی مناسب به صورت رسمی و در مراسمی در خور شأن این قشر دلسوز تجلیل شوند.

سید قدیر رضایی در ادامه گفت: شهید محمود صارمی الگوی همه ما به ویژه خبرنگاران است که جان خود را در دفاع از ارزش‌ها و اطلاع‌رسانی آگاهانه نثار انقلاب کرد.

نماینده عالی دولت در چالوس افزود: امروز تمام دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های صهیونیسم سعی در تحریف حقایق و واقعیت‌ها دارند و در تلاش هستند تا جنایات آمریکا را در اقصی نقاط دنیا به ویژه در منطقه خاورمیانه کتمان کنند و به ناحق مردم منطقه را تروریست معرفی کنند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران بیان واقعیت‌های موجود جامعه است،افزود: خبرنگاران باید از یک سو مطالبات واقعی و به حق را از مسئولان به جد پیگیری کنند و از سوی دیگر مشکلات مردم را مطرح و به گوش مسئولان برسانند و کاستی‌ها و ضعف‌ها را منصفانه مطرح کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: خدمات این فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه امید، نشاط و بالندگی را در کشور ایجاد کرده است.

وی به اتحاد و همدلی خبرنگاران در شهرستان چالوس اشاره کرد و خبرنگاران چالوس را افرادی پاک و نجیب دانست که در سرما و گرما و در سخت‌ترین شرایط همگام و همراه مسئولان هستند و نه تنها اخبار مسئولان را به گوش مردم می‌رسانند بلکه اخبار شهر را در اسرع وقت با تحلیل‌ها و نقدهای سازنده به گوش مسئولان می‌رسانند.

وی همچنین خواستار تلاش بیشتر خبرنگاران در معرفی جایگاهشان به مسئولان شد و اظهار داشت: شاید عده‌ای از مسئولان از نوع خدمات و نقشی که خبرنگاران در جامعه ایفا می‌کنند اطلاع چندانی نداشته باشند که باید در این زمینه برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/2296/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول