اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

وزرای انتخابی، پاسخگوی اعتماد مردم باشند/جنایات مصر برای حفظ منافع اسرائیل است

امام جمعه قروه گفت: وزرای انتخابی باید با رعایت عدالت و خدمت صادقانه پاسخگوی حسن اعتماد مردم باشند.

وزرای انتخابی، پاسخگوی اعتماد مردم باشند/جنایات مصر برای حفظ منافع اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: رای نمایندگان مجلس به وزرا، به نشانه اعتماد مردم به صلاحیت آنان است و وزرا نیز باید در پاسخ به این اعتماد، نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه وزرا دارای رسالت سنگینی در دولت اسلامی هستند، تصریح کرد: هیات دولت یازدهم باید با تدبیر، روح امید را در میان مردم زنده کند.

خطیب جمعه قروه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف هیات دولت رسیدگی بی‌منت و خالصانه به امور مردم به ویژه محرومین و مستضعفان است از این رو به کارگیری فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل، می‌تواند راهگشای وزارتخانه‌ها باشد.

*جنایات مصر برای حفظ منافع اسرائیل است

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمامی این اعمال وحشیانه با چراغ سبز آمریکا و به منظور حمایت از اسرائیل غاصب انجام می‌گیرد، گفت: ملت‌های مسلمان نباید در مقابل جنایات ارتش مصر بی‌تفاوت باشند.

حجت‌الاسلام احیا افزود: بدیهی است استمرار چنین وقایعی موجب می‌شود که دشمن صهیونیستی، گروه‌های افراطی و مزدوران استکبار جهانی در منطقه از این وضعیت، سوء استفاده و با منحرف کردن مسیر انقلاب مردمی مصر، روند توسعه و پیشرفت این کشور را در آینده با موانع و مشکلات جبران ناپذیری رو به رو کنند.

وی با اشاره به نقش رهبری در وقوع انقلاب‌های مردمی در دنیا گفت: عدم وجود یک رهبری الهی، انقلاب‌ها را به انحراف می‌کشاند و زمینه دست‌اندازی‌های حکومت‌های استکباری را فراهم می‌کند.

خطیب جمعه قروه با اشاره به ادعاهای غرب مبنی بر تلاش برای حل بحران مصر گفت: این کشورها با همراهی حامیان عربی خود، با وارد کردن انواع تسلیحات جنگی به کشورهای مسلمان منطقه موجب تشدید بحران و درگیرها شده‌اند.

حجت‌الاسلام احیا، افزود: ارتش مصر با دلگرمی به حمایت آمریکا و اسرائیل تحت کمک‌های مالی برخی کشورهای منطقه دست به جنایت می‌زند و ملت مظلوم و بی‌دفاع مصر را به خاک و خون می‌کشد و متاسفانه سازمان‌های به ظاهر مدافع حقوق بشر نیز تنها نظاره‌گر این جنایات هستند.

وی تنها راه برون رفت از این بحران را عمل به خواسته انقلابیون مصری و احترام به دموکراسی در این کشور عنوان کرد.

*ایران الگوی استقلال همه جانبه در دنیاست

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز صنعت دفاعی گفت: این صنعت امروز یکی از حادترین مسایل صنعتی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام احیا افزود: ایران اسلامی امروز با دستیابی به مدرن‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری در جهان، در بسیاری از ابعاد تدافعی حرف اول را در دنیا می‌زند. این پیشرفت‌ها و توانایی‌ها در سایه خود باوری حاصل شده است و باید تداوم داشته باشد.

امام جمعه قروه با انتقاد از برخی رفتارهای مردم در استقبال از مصرف کالاهای خارجی گفت: این رفتار اشتباه به ویژه در صنعت پوشاک بیشتر خودنمایی می‌کند.

حجت‌الاسلام احیا تولید تجهیزات پیشرفته صنعتی توسط ایران را نماد توانمندی، جوانان این مرز و بوم دانست و تاکید کرد: وقتی در زمینه تسخیر فضا توانسته‌ایم جزء معدود کشورهای جهان باشیم، استفاده از لوازم مصرفی خارجی در سبد خانوار معنایی ندارد.

وی برنامه‌ریزی مدون برای حل این معضل را خواستار شد و افزود: تولید کننده ما نباید به دلیل ترس از ورشکستگی و عدم استقبال از تولیدات داخلی، مجبور به استفاده از آرم خارجی بر روی محصولات خود شود، بلکه با فرهنگ‌سازی باید مردم به استفاده از کالای داخلی ترغیب شوند تا حماسه اقتصادی محقق شود.

انتهای پیام/79009/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول