اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری کردستان:

مهم‌ترین معیار در نظام اسلامی اجرای عدالت است / افزایش اعتماد به دستگاه قضا

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به وظیفه دستگاه قضا در زمینه اجرای عدالت، این مسئله را مهم‌ترین معیار در نظام اسلامی عنوان کرد.

مهم‌ترین معیار در نظام اسلامی اجرای عدالت است / افزایش اعتماد به دستگاه قضا

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی شنبه‌شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان سروآباد اظهار کرد: مردم کردستان خدمات مسئولان را ارج می‌نهد و قدرشناس زحمات هستند، چراکه این موضوع را با خلق حماسه‌های مختلف ثابت کرده‌اند.

به گفته رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، حضور مردم استان در انتخابات سال جاری، پاسخ جدی به دشمنان و اثبات حفظ و ثبات وفاداری و حمایت آنان از نظام اسلامی بود.

گروسی خاطرنشان کرد: اگرچه دشمنان در این خطه فرهنگی از ایران اسلامی توطئه‌هایی جدایی‌طلبانه در سر می‌پرورانند و این را به منصه ظهور رسانده‌اند، اما گوش مردم کردستان به این یاوه‌هاگویی‌ها بدهکار نیست و هیچ‌گاه خود را از نظام و انقلاب جدا نمی‌دانند.

وی در ادامه به روند فعالیت دستگاه قضایی در کردستان اشاره کرد و افزود: گستردگی چتر خدمات قضایی در استان همواره رو به افزایش است و رفع اطاله دادرسی، مختومه شدن پرونده‌های قدیمی و راه‌اندازی سیستم الکترونیکی با هدف پیگیری پرونده‌های قضایی مواردی دیگر از مجموعه فعالیت‌های خوب دستگاه قضا در کردستان بوده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در ادامه به وضعیت دستگاه قضا در استان اشاره و اظهار کرد: فعالیت خوب و ارتباط صمیمی با مردم موجب افزایش اعتماد آنان به دستگاه قضا شده است که این مهم را می‌توان در افزایش مراجعات مردم به هنگام ملاقات‌های مردمی مشاهده کرد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: علی‌رغم تبلیغات منفی فراوان دشمنان نظام و انقلاب، حماسه سیاسی دشمن‌شکنی مخصوصا در استان کردستان اتفاق افتاد و این حضور چشمگیر و حماسی مردم، مسئولیت و وظیفه مسئولین را برای خدمتگزاری بیشتر دو چندان می‌کند.

گروسی در ادامه به وظایف دستگاه قضایی در جامعه اسلامی اشاره کرده و بیان داشتند: قوه قضائیه در جامعه اسلامی وظیفه سنگینی برعهده داشته و همگان، نظام اسلامی را با قوه قضائیه می‌شناسند و مهم‌ترین معیار در نظام اسلامی اجرای عدالت است.

وی تأکید کرد: مسئولیت در نظام اسلامی به عنوان یک امانت مدتی به فردی سپرده می‌شود و فرد مسئول نیز باید با کمال دقت و اهتمام آن را انجام و به مردم خدمت نماید و این خدمت صادقانه به مردم موجب افزایش محبوبیت نظام در بین مردم می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان در پایان متذکر شد: دادگستری سروآباد علی‌رغم کمبود کادر قضایی و اداری، در سطح استان عملکرد مطلوب و موفقی دارد و قضات شاغل در دادگستری این شهرستان نیز توفیق ویژه‌ای دارند که خداوند متعال به بعضی از بندگانش عطا می‌کند تا به مردم دیندار این خطه خدمت نمایند.

در پایان این مراسم ضمن معرفی آقای پور موسی بعنوان رئیس دادگستری شهرستان سروآباد از زحمات برهان پناه قدردانی شد.

انتهای پیام/79001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول