اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

رای عدم اعتماد به 3 وزیر، برای جلوگیری از القای تفکرات خطرناک بود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: حضور سه وزیر رد شده در راس وزارتخانه‌هایی که عمدتا با قشر نوجوان و جوان کشور سر و کار دارند، می‌توانست بستری باشد برای القای برخی تفکرات آنها که بسیار خطرناک تلقی می‌شد.

رای عدم اعتماد به 3 وزیر، برای جلوگیری از القای تفکرات خطرناک بود

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: چهار روز فعالیت فشرده مجلس شورای اسلامی در ارتباط با بررسی صلاحیت وزرای دولت روحانی، نتایج خوبی را به دنبال داشت.

وی بیان کرد: از جمله این نتایج می‌توان به این موارد اشاره کرد، در یک فضای آزاد صالح و خوبی مجموعه گزارشات، بیانات، توصیه‌ها و پیشنهادات از سوی نمایندگان مخالف و موافق خطاب به وزرا مطرح شد، البته نقاطی سیاهی همچون لحن‌های تند و تیز برخی از نمایندگان به چشم می‌خورد که اصولا از سر دلسوزی بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دومین نکته قابل طرح این است که نمایندگان مجلس براساس مطالبه رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ «دولت منتخب را حمایت کنید» به خوبی عمل کرد و از 18 وزیر پیشنهادی به 15 وزیر طی روندی کارشناسانه رای اعتماد داد.

وی افزود: نکته بعدی این است که مجلس در باب مطالبه دیگر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «مجلس موظف است به وظیفه‌اش عمل کند و افراد صالح را انتخاب کند و رای اعتماد بدهد» بسیار خوب عمل کرد و این مطالبه هم محقق شد و به مناسبت کلید واژه صالح، سه نفر را وزرا قابل تایید صلاحیت ندانست.

نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: رای بالا به برخی از وزرای کابینه دولت یازدهم چون طیب نیا، دهقان و رحمان فضلی، نشان از نظر مثبت جمعی نمایندگان به برنامه‌های این وزراتخانه‌ها است و عدم رای اعتماد مجلس به سه وزیر نشان از حفظ استقلال خود، همراه با یک کار کارشناسی و دقیق بود.

وی ابراز داشت: علت عدم رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت، حضور و دخالت مستقیم و غیر مستقیم در فتنه 88 و 78 بود و این عدم رای اعتماد واکنش مجلس به فتنه 88 بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: چهارمین نکته که باید متذکر شد، آماده سازی بستری است که بعضی از جریانات بیرونی و پشت پرده با فشار برای حضور برخی از وزرا درکابینه می خواستند برای خود و تفکرات خود بوجود آورند که با نگاه کارشناسی و تیزبینانه مجلس خنثی شد.

وی در پایان اظهار کرد: حضور وزیرانی چون جعفر میلی منفرد و محمد علی نجفی و مسعود سلطانی‌فر در رای وزارتخانه‌هایی که عمدتا با قشر نوجوان و جوان کشور سر و کار دارند، می‌توانست بستری باشد برای القای برخی از تفکرات آنها که بسیار خطرناک تلقی می‌شد و مجلس با این عدم رای اعتماد دست رد به سینه آنها زد.

انتهای پیام/63001/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول