اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

رای اعتماد مجلس به تیم اقتصادی دولت، شمارش معکوس برای حماسه اقتصادی را آغاز کرد

امام جمعه چرام گفت: رای اعتماد مجلس به تیم اقتصادی دولت، شمارش معکوس برای حماسه اقتصادی را آغاز کرد.

رای اعتماد مجلس به تیم اقتصادی دولت، شمارش معکوس برای حماسه اقتصادی را آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در نماز سیاسی،عبادی این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا پیشه کنید که بهترین زاد و توشه تقوا است و نیازمند سبک بار بودن انسان است.

امام جمعه چرام اضافه کرد: انسانی که بار او زیاد باشد نمی‌تواند این راه پرمشقت را طی کند، بنابراین باید بار او کم باشد و بار کمتر یعنی گناه انسان چرا که انسانی که گنهکار باشد سنگینی بار  گناه بر پشت او باعث می‌شود  نتواند آنچنان که باید حرکت کند، یا در راه می‌ماند و از بین می‌رود و یا اینکه مدت‌های طولانی در راه است.

*تحولات اخیر در مصر

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در مصر و با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد اوضاع بسیار نگران کننده در کشور مصر بودیم، گفت: ارتش و پلیس مصر برای متفرق کردن حامیان مرسی از میدان‌های اصلی متوسل به خشونت شد و صدها تن از مردم مصر را به خاک و خون کشید و هزاران نفر را زخمی کرد.

این مسئول ضمن محکوم اهلام کردن این عمل جنایت کارانه، عنوان داشت: به طرف‌های درگیر نیز اعلام می‌کنیم اگر اوضاع به همین صورت ادامه یابد هر دو طرف درگیر بازنده خواهند بود و برنده این درگیری داخلی رژیم صهیونیستی می‌باشد چرا که در این صورت امنیت و منافع او تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام طزری افزود: آمریکا خواهان تضعیف هر دو طرف می‌باشد تا بتواند با تضعیف کشور مصر امنیت اسرائیل را تامین کند، بنابراین بهترین کار ممکن، توافق و پای میز مذاکره و گفت‌وگو نشستن است.

*سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

خطیب جمعه چرام در ادامه از روز 26 مرداد سخن آورد که مصادف است با سالروز ورود آزادگان سرفراز به میهن اسلامی و ضمن گرامیداشت این روز، برای همه آزادگان آرزوی توفیق خدمت و سربلندی کرد و یادآور شد:  آزادگان عزیز با استقامت و پایداری خود و تحمل سختی‌ها و رنج‌های فراوان در زندان‌های رژیم بعث عراق متحمل سختی‌های فراوان شدند اما با ایستادگی و پایمردی بر اصول و عقاید خود سرانجام با عزت و سربلندی به میهن اسلامی بازگشتند و این درس را به ما آموختند که با مقاومت حتی در بدترین شرایط می‌توان بر دشمن و مشکلات چیره شد چیزی که جامعه ما امروز به آن نیازمند است.

*رای اعتماد مجلس به تیم اقتصادی دولت، شمارش معکوس برای حماسه اقتصادی را آغاز کرد

حجت‌الاسلام جعفر طزری در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: بعد از چهار روز بحث و بررسی بر سر وزرای پیشنهادی رئیس جمهور بالاخره اکثریت وزراء خصوصا تیم اقتصادی دولت با رای بالایی از مجلس رای اعتماد گرفت خصوصا وزیر اقتصاد که با بالاترین رای در میان وزرای در طول عمر انقلاب تایید شد.

وی افزود: بنابراین انتظارات از دولت این است که انشاء‌الله حماسه اقتصادی آغاز شده و دولت در جهت بر طرف شدن مشکلات اقتصادی مردم گام‌های اساسی و بلندی را بر دارد، البته مردم هم باید بدانند که بر طرف شدن مشکلات اقتصادی نیازمند زمان است و نباید منتظر بر طرف شدن مشکلات در مدت زمان کوتاه بود.

*روز جهانی مسجد

این مسئول مذهبی در چرام با اشاره به روز جهانی مسجد که به مناسبت به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، گفت: در نظام اسلامی، مسجد از جایگاه ویژه و بی‌بدیلی برخوردار است، با نگاهی به دوران تاریخ صدر اسلام و زمان خودمان می‌توان این امر را تایید کرد.

طزری ادامه داد: امروز یکی از مراکز مهم مبارزه با تهاجم و ناتوی فرهنگی مساجد است، اگر مساجد ما از لحاظ وسایل نرم افزاری و سخت افزاری مجهز باشد یقیناً تهاجم دشمن راه به جایی نخواهد برد.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه همگان است که مساجد را از هر لحاظ آماده و پویا نگه دارند تا نسل جوان به آن رغبت کرده و مسجد را از لحاظ حضور خود آباد کنند، هر چه حضور جوانان در مساجد بیشتر باشد امنیت آنان در مقابل دشمنان و تهاجم آنان بیشتر است.

*مذاکرات سازش بین رژیم اسرائیل و تشکیلات خود گردان

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با یادآوری این مطلب که دور تازه‌ای از مذاکرات بین اسرائیل و تشکیلات خود گردان در حال انجام است تا از این طریق بتوانند مقاومت مردم فلسطین را درهم شکنند، اذعان داشت: آنان باید بدانند که اولاً تشکیلات خود گردان نماینده مردم فلسطین نیست و سازش آنان هیچ اثری بر اراده مردم و مقاومت ندارد، ثانیاً مذاکرات دور قبل نشان داده است که بازنده این مذاکرات طرف فلسطینی است و رژیم غاصب هیچ امتیازی نخواهد داد و اگر هم متعهد به عملی شود هرگز به آن پایبند نبوده و نخواهد بود.

انتهای پیام/82002/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول