اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌ابیانه:

مرتبطان با فتنه صلاحیت حضور در کابینه دولت یازدهم را ندارند

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: برخی از افراد مطرح شده در کابینه دولت یازدهم، جز ساکتین فتنه بودند و چنین افرادی صلاحیت حضور در پست وزارت را ندارند.

مرتبطان با فتنه صلاحیت حضور در کابینه دولت یازدهم را ندارند

محمدحسن قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در لیست اسامی وزرای پیشنهادی حسن روحانی اسامی برخی از افرادی به چشم می‌خورد که در فتنه 88 مؤثر و فعال بوده‌اند.

وی عنوان کرد: برخی از وزرای پیشنهادی در ستادهای موسوی در سال 88 فعال بوده و آنان با علم به رفتار غیر منطقی و غیر قانونی موسوی در فتنه 88، حاضر به موضع گیری در قبال نفی فتنه نشدند.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: این افراد در شرایط خطرناکی که کشور در دوران فتنه قرار داشت هیچ اقدامی برای خنثی سازی این توطئه نداشتند و در قبال این مطلب که هیچ تقلبی صورت نگرفته، هنوز حاضر به عذر خواهی از ملت نشده‌اند.

وی تاکید کرد: برخی از این وزرای پیشنهادی نه به دلیل عضویت و فعالیت در ایام انتخابات سال 88 و حضور در ستادهای فتنه انگیزان بلکه به دلیل سکوت بعد از آن، صلاحیت لازم را برای تصدی امور مملکتی آن هم در سطح وزرات را ندارند.

کارشناس وزارت خارجه افزود: با توضیحات یاد شده، مجلس شورای اسلامی شرعا و منطقا موظف است از رای اعتماد به این نوع افراد اجتناب ورزند.

قدیری‌ابیانه ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های مثبت یک مسئول این است که در صورت بروز خطا در عملکرد خویش از مردم عذرخواهی کند و کسانی که در ارتباط با فتنه 88 چنین نکردند، قطعا در موضع وزارت نیز چنین نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً افرادی باید وزیر شوند و جز کابینه دولت یازدهم وارد شوند که در شرایط خطرناک از استحکام بالا در موضع حمایت از نظام برخوردار باشند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اضافه کرد: معرفی برخی از افراد به عنوان وزرای معرفی شده دولت حسن روحانی، استنباط فشارها و چانه زنی‌ها با رئیس جمهور را القا می‌کند.

قدیری‌ابیانه افزود: این حق برای حسن روحانی محفوظ است که هر کس را بخواهد به عنوان وزیر دولت خود معرفی کند، اما در قبال آن این حق و وظیفه مجلس است به افرادی رای دهد که دارای صلاحیت باشند و از رای دادن به افرادی که واجد صلاحیت نیستند امتناع کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک با توجه به سابقه حضور چندین ساله‌اش در وزارت امور خارجه کشور درباره وزیر خارجه پیشنهادی دولت حسن روحانی اذعان داشت: محمد جواد ظریف یکی از دیپلمات‌ترین دیپلمات‌های کشور است.

وی در پایان موفقیت محمد جواد ظریف را بستگی به شناخت صحیح وی از نقاط ضعف آمریکا و هم پیمانان اروپاییش و تسلط بر نقاط قوت ایران دانست و متذکر شد: چرا که این شناخت در موفقیت یک وزیر دستگاه دیپلماسی در عرصه بین‌المللی نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول