اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

دولت یازدهم انتظارات مردم را تحقق بخشد

امام جمعه مهربان با تبریک اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اکثریت وزرای دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم با عمل به شعارهای انتخاباتی خود، انتظارات مردم را تحقق بخشد.

دولت یازدهم انتظارات مردم را تحقق بخشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به بررسی صلاحیت‌ها و رای اعتماد نمایندگان مجلس به اکثریت  وزرای پیشنهادی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، ضمن تبریک اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اکثریت وزرای  دولت یازدهم اظهار داشت: دولت یازدهم با عمل به شعارهای انتخاباتی خود، انتظارات مردم را تحقق بخشد.

امام جمعه مهربان توجه جدی به قانون اساسی، اسناد بالا دستی همچون چشم‌انداز بیست ساله و برنامه توسعه پنج ساله پنجم جمهوری اسلامی ایران را از انتظارات بحق مردم از دولتمردان دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم باید تلاش کند تا ضمن تحقق شعارهای انتخاباتی خویش، کارنامه قابل قبول و خدمات ماندگار برای مردم ایران اسلامی باقی بگذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی به مطالبات مردم از دولت در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی اشاره کرد و افزود: حفظ عزت و استقلال ملی توسط کابینه یازدهم از مواردی است که مردم در خصوص آن انتظارات جدی از دولتمردان خود دارند، ضمن آنکه مبارزه جدی و مقاومت غیرتمندانه در مقابل زیاده خواهی‌های دشمنان ایران اسلامی باید سرلوحه فعالیت دولتمردان در عرصه سیاست خارجی باشد.

خطیب جمعه مهربان، برقراری عدالت در مفهوم واقعی در سطح کشور را از دیگر انتظارات مردم از دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: مردم انتظار دارند که در توزیع ثروت و سرمایه در کشور عدالت به عنوان شاخص اصلی مورد توجه قرار گیرد و در توجه به مردم، ساکنین کلانشهرها با اهالی روستاهای دور افتاده با یک نگاه مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه مهربان توجه جدی و اساسی به مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از دیگر مطالبات مردم از دولت یازدهم عنوان کرد و با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس به تیم اقتصادی دولت اظهار امیدواری کرد که حل مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت کاری دولت یازدهم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369 عنوان کرد: آزادگان اسوه‌های صبر و مقاومت و پیام‌آوران فرهنگ عاشورایی بوده و همواره درس آزادگی به انسان‌ها می‌دهند.

خطیب جمعه مهربان با تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی به تمام آزادگان به ویژه آزادگان سرافراز منطقه مهربان از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست که به مسائل و مشکلات آزادگان توجه خاصی داشته باشند.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت روز مساجد گفت: مسجد هم پایگاه است هم پناهگاه، پایگاهی که محلی برای طرح مسائل مسلمین و نقشه دشمنان و مسائل مربوط به جنگ و جهاد بوده و پناهگاهی که برای در امان ماندن از شر نفس اماره و شیطان بهترین و امن‌ترین مکان است و اصلی‌ترین فلسفه مسجد عبادت است، ضمن آنکه اهالی مساجد از اصلی‌ترین حامیان انقلاب اسلامی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی افزود: آتش سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد از جمله موارد هتک حرمت مساجد در طول تاریخ بوده است و در راستای جلب توجه جهانیان به این مسئله مهم، این روز به نام روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه مسجد مرکز عبادت، هدایت، وحدت و سیاست در جامعه اسلامی به شمار می‌رود، تصریح کرد: مساجد سنگرهای دفاع از دین و دیانت و انسانیت است و به همین جهت است که دشمنان همواره با این مرکز قیام و بیداری و پایداری در ستیز هستند.

امام جمعه مهربان زینت مساجد را حضور مردم عنوان کرد و افزود: زینت مساجد با حضور مردم است و هر چند که رسیدگی به وضعیت و ساختمان مساجد مهم است ولی باید توجه داشت که  رسیدگی به ظاهر و نمای مسجد و داشتن مساجد شیک و زیبا بدون حضور مردم در مسجد معنی و مفهومی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی پیشرفت صنعت دفاعی را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و با اشاره به وجود ده‌ها هزار مستشار آمریکایی قبل از انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در آن زمان اجازه کار نظامی به ایران نمی‌دادند و کشور از تمام جهات وابسته بود

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه به برکت تحریم‌ها ایران اسلامی در صنعت دفاعی پیشرفت‌های شگرفی داشته است اظهار داشت: امروز در ایران اسلامی در سایه شکوفایی استعدادهای جوانان برومندش دیگر تحریم مفهوم خود را از دست داده است و پیشرفت صنعت دفاعی نمونه‌ای بارز از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه مهربان با اشاره به سربلندی ملت بزرگ ایران اسلامی در آزمون زلزله منطقه ارسباران اظهار داشت: زلزله ارسباران ویترینی بود که روحیه نوعدوستی مردم را عرضه می‌کرد و توجه ویژه‌ای به مناطق زلزله زده از مناطق مختلف کشور صورت گرفت و خوشبختانه مردم نوعدوست مهربان در این امر خداپسندانه از پیشتازان بودند و در عرصه کمک رسانی اهالی شهرها و روستاهای منطقه مهربان گوی سبقت را از دیگر مناطق کشور ربودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی به اهدای لوح تقدیر استاندار آذربایجان‌شرقی به خیران مهربانی که در زلزله ارسباران در امر کمک رسانی جزو فعالان پیشتاز بودند اشاره کرد و افزود: حاج اروجعلی آقازاده کشاورز خیر از روستای خاکی منطقه مهربان در امر کمک رسانی موفق به دریافت لوح تقدیر از استاندار آذربایجان‌شرقی گردید که ضمن تبریک به این خیر زحمتکش برای تمام افرادی که در زلزله ارسباران مشارکت جدی داشتند خدا قوت گفته و صمیمانه از زحماتشان تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/60007/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول