اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد

بازخوانی تاریخ شهر 7 هزار ساله در «هفته فرهنگی قزوین»

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی قزوین در هفته‌ای به نام این شهر به تهرانی‌ها، در حال معرفی است.

بازخوانی تاریخ شهر 7 هزار ساله در «هفته فرهنگی قزوین»

سعید وزیری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: فرهنگسرای ابن سینا شهر تهران میزبان خوبی برای برپایی هفته فرهنگی قزوین است.

وی با اشاره به اهداف برپایی هفته فرهنگی قزوین در این فرهنگسرا بیان کرد: در این فرصت، شناساندن هویت و تاریخ قزوین به پایتخت‌نشین‌ها و فراهم آوردن شرایط برای همکاری و ارتباط مداوم و مستمر مراکز فرهنگی و هنری دو شهر قزوین و تهران از اهداف پیش روست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به تصویر کشیدن بخشی از توانمندی‌ها و ظرفیت قزوین را در این هفته فرهنگی میسر اعلام کرد و از تهرانی‌ها برای حضور در قزوین و دیدن از این شهر تاریخی دعوت به عمل آورد.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: امید است اجرای چنین برنامه‌هایی در سایر فرهنگسراهای شهر تهران در راستای معرفی تاریخ باشکوه قزوین انجام شود و در کنار تبادل اطلاعاتی و فرهنگی هنرمندان دو شهر، به احیای تمدن چند هزار ساله قزوین دست یابیم.

وی آب و هوا، اقلیم، بافت شهری و طبیعی و به ویژه کشتزارها و باغ‌های سنتی، مراکز تفریحی و نقاط تاریخی و مذهبی قزوین را زبان‌زد خاص و عام و از جاذبه‌های توریستی و گردشگری ایران اسلامی معرفی کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به 9 شهریور ماه و برپایی دومین جشنواره روز قزوین ادامه داد: در این فرصت همایش‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و دیگر برنامه‌های متنوع ملی و بین‌المللی تدارک دیده شده و از 9 تا 23 شهریور ماه به اجرا در می‌آید.

وزیری‌نژاد ادامه داد: جشنواره روز قزوین یک فرصت مناسب برای سفر ایرانیان به قزوین است چراکه تاریخ این کهن شهر دوباره مرور و چشم‌انداز آتی آن ترسیم می‌شود.

این مسئول با اشاره به رونق صنعت گردشگری در کشورهای پیشرفته و اهمیتی که از سوی مسئولان به این بخش داده می‌شود، عنوان کرد: این صنعت در سال 2010 درآمدزاترین صنعت در بین کشورهایی بود که تمدن و سابقه شکل‌گیری آن‌ها کمتر از 100 سال بوده و قابل مقایسه با ایران نیست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به تمدن دیرینه و کهن ایران، بر شکوفایی حوزه گردشگری کشور و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل با توجه به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تأکید کرد.

وزیری‌نژاد با تأکید بر اینکه تمدن کنونی دنیا مرهون تلاش‌های ایرانیان در گذشته است، اضافه کرد: در کتاب گینس 20 رکورد از ایران به ثبت رسیده و تمدن ایرانی بزرگ‌ترین تمدن از ابتدای شکل‌گیری تمدن بشری محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تمدن ایرانی در کنار تمدن یونان، روم و مصر باستان درخشید و پس از اسلام رنگ و بوی دینی و مذهبی به خود گرفت و بزرگان، اندیشمندان و عالمان زیادی را به دنیا معرفی کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به شاخصه‌ها و توانمندی‌های کهن شهر قزوین اشاره کرد و گفت: هفت هزار سال قدمت و تمدن در کنار یک‌هزار و 700 سال مدنیت و نیز یک‌هزار و 173 اثر ثبت شده  تاریخی در این شهر، قزوین را به دیاری ارزشمند تبدیل کرده است.

وزیری‌نژاد ادامه داد: قزوین دیار عالمان، نام‌آوران، اندیشمندان، ادیبان و شهیدان از قبل از ورود اسلام به ایران تا بعد از مسلمان شدن ایرانیان است.

انتهای پیام/2667/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول