اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

آرتا سبلان منحل نشده است / مخالف فروش فله‌ای تاسیسات دولتی هستم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: باشگاه آرتا سبلان منحل نشده و ما رایزنی‌هایمان را انجام می‌دهیم تا در 20 روز باقیمانده از فرصت حضور در لیگ یک بتوانیم اردبیل را صاحب یک تیم دسته اولی کنیم.

آرتا سبلان منحل نشده است / مخالف فروش فله‌ای تاسیسات دولتی هستم

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه مخالف فروش تاسیسات و امکانات دولتی به صورت فله‌ای هستم، اظهار داشت: مخالفت بنده از آنجا ناشی می‌شود که مگر مسئولانی که نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان را با دستور دولت گذشته فروختند در‌آمد ناشی از آن را کجا خرج کردند، مگر غیر از این بود که این پول به پروژه‌های غیر از استان اردبیل و راه‌آهن‌های استان‌های دیگر هزینه شد.

وی تصریح کرد: به جای اینکه با فروش نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل راه‌آهن ما را تکمیل کنند، اقدامات مغایر انجام دادند و به پروژه‌های دیگر در‌آمد ناشی از آن صرف شد.

عضو مجمع نمایندگان مجلس به برخی از طرح‌های عقیم و بی‌ثمر دولت دهم نظیر انتقال آب خزر به سمنان و همچنین انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: مسئولانی که ادعا کردند آب‌درمانی سبلان و هتل لاله را می‌خواهند بفروشند، پول آن را می‌خواهند در کجا صرف کنند، مگر غیر این است که سرعین به عنوان قطب گردشگری کشور از داشتن کمر‌بندی، آب مطلوب شهری، مبلمان مناسب، پارکینگ و هزاران مشکل دیگر رنج می‌برد.

حقیقت‌پور افزود: فروش چنین مجموعه‌هایی عیب ندارد، اما هزینه‌های ناشی از فروش آن کجا خرج شود باید مشخص شود، چرا که سد عمارتی که مسئولان مدعی هزینه‌کرد فروش این مجموعه‌ها در آن هستند، ردیف اعتباری مرزی دارد و ما از طریق کمیسیون امنیت ملی سعی کردیم برای چنین پروژه‌هایی ردیف اعتباری تامین کنیم که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه پتروشیمی اردبیل نیز تصریح کرد: تامین بخشی از اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی نهایی شده و هفته‌های آینده خبرهای خوشی را به مردم استان می‌دهیم که قرار است 160 میلیون دلار اعتبار از این محل به این پروژه تزریق شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: ‌در کنار آن قرار است شهرک تخصصی صنایع تبدیلی پتروشیمی نیز فعالیتش را آغاز کند که موافقت اولیه نیز در این زمینه گرفته شده است.

حقیقت‌پور با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با معاونت برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد:‌ در روزهای آینده جلسات کارشناسی به صورت منسجم در اردبیل برگزار می‌شود تا مقدمات جذب و جلب اعتبارات برای پروژه پتروشیمی فراهم شده و این سرمایه‌گذاری عظیم را در استان شاهد باشیم.

وی یادآور شد: در کنار این پروژه که در تامین خوراک صنایع تکمیلی آن نیز رایزنی‌ها انجام شده در تلاش هستیم تا شهرک داروسازی سبلان را نیز در سطح استان اردبیل راه‌اندازی کنیم تا این استان به قطب تولید دارو در کشور تبدیل شود.

این نماینده مجلس در خصوص آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی اردبیل نیز گفت: مجلس طرح تایید و راه‌اندازی 21 منطقه ویژه را در کشور تصویب کرد و شورای نگهبان به دلیل شفاف نبودن حدود و ضوابط جغرافیایی با اجرای این طرح در برخی از مناطق موافقت نکرد که بعد با رایزنی‌های انجام شده نظر شورای نگهبان جلب شد و قرار شد محدوده جغرافیایی این مناطق تعیین شده و بعد از قطعی شدن در این زمینه تصمیم‌گیری شود که بنده در جریان آخرین وضعیت تعیین حدود و ثغور این پروژه نیستم.

حقیقت‌پور  در خصوص انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه نیز عنوان کرد:‌ از سهم یک میلیارد و 450 میلیون متر‌مکعبی ما که نباید به آن دست زده شود مابقی سهم استان‌های آذربایجان شرقی و غربی که حدود 400 میلیون متر‌مکعب است، هر کاری را که می‌خواهند انجام دهند به ما ربطی ندارد، اما به لحاظ فنی انتقال آب ارس به دریاچه شور ارومیه را ظلم مضاعف می‌دانیم.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: بعد از تصمیم عجولانه دولت دهم در انتقال آب ارس به ارومیه و منتفی شدن انتقال خزر به این دریاچه در دولت جدید مخالفت جدی با این امر انجام شده و ما اجازه نخواهیم داد قطره‌ای از حق‌آبه و سهم استان اردبیل انتقال یابد.

انتهای پیام/62003/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول