اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل عنوان کرد

اعتراض شدید نمایندگان و اهالی سرعین به فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل از اعتراض شدید نمایندگان و اهالی سرعین نسبت به موضع‌گیری اخیر دولت و مسئولان استانی در واگذاری و فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان سرعین خبر داد.

اعتراض شدید نمایندگان و اهالی سرعین به فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام اینکه با چنین رویه‌های نامطلوب برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: نباید چوب حراج به سرمایه‌های سرعین زد، چرا که این شهر قلب گردشگری ایران و یکی از 10 شهر برتر گردشگری دنیاست.

وی با بیان اینکه در دولت دهم واگذاری‌ها به بخش خصوصی و فروش بسیاری از مجموعه‌های دولتی به صورت ناموفق و غیر‌کار‌آمد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای اصل 44 قانون اساسی به جای خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی با هدف رد دیون کثیر دولت به سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی به اصطلاح خصوصی‌سازی کرده که هیچ شأنیتی با اجرای اصل 44 ندارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: آنهایی که مدعی هستند با فروش این دو مجموعه می‌توانند پروژه‌ای نظیر سد عمارت را تکمیل کنند، راه را به خطا رفته‌اند، چرا که تکمیل پروژه عظیم و تاثیر‌گذار سد عمارت که بیش از 10 سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده و هیچ پیشرفتی نداشته با بهره‌گیری از اعتبارات نوار مرزی و فروش اوراق مشارکت امکان‌پذیر خواهد بود، نه اینکه بخواهیم به جای تخصیص این اعتبارات به سرمایه‌های خود چوب حراج بزنیم.

پیرموذن با بیان اینکه در این زمینه با استاندار اردبیل نیز صحبت کرده و اعتراضمان را از این حرکت اعلام کرده‌ایم، گفت: اگر هم قرار است مجموعه‌ای به فروش برسد، باید در‌آمد حاصل از آن به خود زیر‌ساخت‌های شهر توریستی سرعین هزینه شود.

وی ادامه داد: فروش برخی از مجموعه‌های دولتی در استان اردبیل در سال‌های اخیر نه تنها موفق نبوده، بلکه به دامنه مشکلات افزوده است چرا که این مجموعه‌ها بر اساس اصل 44 که به معنای واقعی خصوصی‌سازی را تعریف و تبیین کرده است صورت نگرفته و تنها با هدف جبران بخشی از بدهی دولت و یا تامین اعتبار برخی پروژه‌ها انجام شده و هدف بیشتر کسب در‌آمد برای دولت بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: ما تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا اجازه ندهیم این فروش غیر‌قانونی صورت گیرد و قطعاً در دولت دکتر روحانی نیز جلوی این صدور مجوز غیر‌قانونی را گرفته و اجازه نخواهیم داد سرمایه‌های این استان را به تاراج ببرند.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول