اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

انتقال آب ارس به ارومیه هیچ توجیهی ندارد

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که مناطق مختلف استان اردبیل اعم از شمال و جنوب این استان نیاز به آب شرب و کشاورزی قابل توجهی دارد انتقال آب از حوزه آبریز این استان به سایر مناطق هیچ توجیهی ندارد.

انتقال آب ارس به ارومیه هیچ توجیهی ندارد

جلیل جعفری‌بنه‌خلخال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در انتقال آب ارس منافع استان و حفظ آن برای همه ما مهم‌ترین مسئله است و ما نمایندگان استان اردبیل و اعضای مجمع نمایندگان قویاً به دنبال حفظ منافع استان و مردم تلاشگر این خطه هستیم.

وی تصریح کرد:‌ از ساحل رود ارس تا جنوبی‌ترین نقطه استان آنچه برای ما مهم به نظر می‌رسد حفظ این منافع است و در این زمینه اعتقاد داریم سهم استان از حقابه رودخانه ارس باید به شکل واقعی و عینی برای مردم این منطقه حفظ شود.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حالی که استان و نقاط ساحلی رودخانه ارس به آب شرب و کشاورزی شدیداً نیاز دارد توجیهی در این انتقال نمی‌بینیم و باید مصالح و منافع استان در همه حال مورد نظر مسئولان واقع شود.

این استاد دانشگاه در ادامه اضافه کرد: ما در داخل استان نیز به چنین رویکردی اعتقاد داریم و باورمان این است که باید با حفظ استقلال و منافع هر کدام از شهرستان‌ها از ظرفیت‌های خدادادی آنها در توسعه شهرستان‌ها بهره‌مند شوند و از توانایی‌های موجود شهرستان‌ها در توسعه همان منطقه استفاده گردد.

مشاهیر و مفاخر خلخال و کوثر تجلیل می‌شوند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در بحث دیگری از مصاحبه خود با خبرنگار فارس اضافه کرد: به همت مسئولان شهرستان‌های خلخال و کوثر و درخواست بنده و مردم منطقه که باید جامه عمل پوشیده می‌شد در آینده نزدیک شاهد برگزاری همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر خلخال و کوثر می‌باشیم.

جعفری‌بنه‌خلخال یادآور شد: از آنجایی که این قسمت از استان یکی از نخبه‌خیزترین مناطق کشور است، مقرر شد همایشی بدین منظور ترتیب داده شود و سالانه در محورهای مشخص شده از مشاهیر و مفاخری که سالیان سال در حوزه‌های مختلف علمی، ‌اجرایی، مدیریتی، فرهنگی و... در خلخال و سایر مناطق کشور نقش‌آفرینی کرده و افتخار آفریدند، قدردانی شود.

وی ادامه داد: در این میان نباید از نقش علما،‌ مراجع و نیز حماسه‌سازان و افتخارآفرینان جنگ تحمیلی غافل شد چرا که خلخال و کوثر خواستگاه علما و مراجع فراوانی بوده و در دفاع مقدس نیز بیشترین سرداران شهید و علمای شهیر استان اردبیل مربوط به خلخال می‌باشد.

رئیس فراکسیون تأمین اجتماعی مجلس متذکر شد: این همایش برای اولین بار در سطح استان برگزار می‌شود و همانند همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال فضایی فراهم می‌شود تا مردم به توانمندی‌های انسانی و خلاقیت و نبوغ فرزندان و بزرگان این دیار پی ببرند.

انتهای پیام/62008/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول