اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آرتا سبلان شکل نگرفته،‌ منحل شد/ بازیکنان و کادر فنی گله‌مند اعتماد‌آفرینی کاذب

باشگاه فرهنگی ـ ورزشی آرتا سبلان که تنها چند ماهی از شکل‌گیری غیر‌رسمی آن می‌گذشت منحل شده و به بایگانی تاریخ سپرده شد.

آرتا سبلان شکل نگرفته،‌ منحل شد/ بازیکنان و کادر فنی گله‌مند اعتماد‌آفرینی کاذب

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به دنبال خبر انحلال باشگاه آرتا سبلان جویای آخرین وضعیت آرتا سبلان شدیم که مدیر ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در پاسخ به سئوال ما که آیا این باشگاه فعالیت می‌کند یا خیر، اظهار داشت: فعالیت باشگاه آرتا سبلان منتفی شده است.

نادر پیران با یادآوری اینکه متاسفانه عوامل این باشگاه نتوانستند به طور منسجم اهداف و برنامه‌ها را پیگیری کرده و زمینه حضور یک تیم دسته یک را برای اردبیل فراهم آورند، خاطرنشان کرد: کار به مرحله حمایت مسئولان استانی نرسید که بخواهند در این زمینه آستین بالا بزنند چرا که ثبت باشگاه در همان مراحل اولیه با مشکلاتی روبرو شد و به نظر می‌رسد دیگر امکانی برای فعالیت این باشگاه با توجه به عملی نشدن وعده‌ها وجود داشته باشد.

وی با گلایه از برخی مسائل در منتقل شدن فعالیت این باشگاه یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان هیچ اظهارنظری را در این خصوص انجام نداده بود ولی باشگاه و شکل‌گیری آن مورد حمایت ما بود و حتی علاقمند بودیم که دست این باشگاه را بگیریم اما کار به جایی رسید که فعالیت باشگاه آرتا سبلان منتفی شده و در این مسیر اختلال ایجاد شد.

مدیرعامل باشگاه حتی به تلفن‌های ما جواب نمی‌دهد که تکلیفمان را بهتر بدانیم

اما یکی از مربیان پیشکسوت و دعوت شده به این باشگاه نیز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در حالی که 70 درصد تیم بسته شده بود و قرار بود هفته گذشته انتقال امتیاز یک تیم دسته یکی نیز نهایی شود اما به یکباره کارها از روال عادی خود خارج شد و ورق برگشت و در این روزها نیز خبر از منتفی شدن و کنسل بودن فعالیت این باشگاه به گوش می‌رسد.

پارسه با یادآوری اینکه حدود 10 روزی است تمرینات تیم تعطیل شده و سرمربی و بازیکنان در بلاتکلیی به سر می‌برند، عنوان کرد:‌ حتی به برخی از مربیان و بازیکنان، مسئولان باشگاه بر اساس قرار‌داد منعقده چک داده‌اند اما این چک‌ها وصول نشده و تامین هزینه‌های انجام شده نیز همچنان نامعلوم است.

وی تلاش مسئولان باشگاه را برای خرید امتیاز تیم باشگاه مس سرچشمه و یا سایپا شمال یادآور شد و بیان داشت: در ابتدا قرار بود با تیم مس سرچشمه قراردادی منعقد شود که به دلیل بالا بودن رقم پیشنهادی که حدود 2.5 میلیارد تومان بود رایزنی با مسئولان تیم سایپا شمال نیز انجام شد که بالاخره مایل شدند تا با 1.5 میلیارد تومان نیز قرارداد ببندند و این تیم به اردبیل منتقل شود.

مربی پیشکسوت فوتبال افزود: مسئولان این باشگاه حتی راضی شدند بدهی باشگاه مس سرچشمه را به سرعت پرداخت کرده و تسویه کنند تا تیم بدون بدهی به اردبیل منتقل شود که آنها حتی راضی بودند با قیمت توافقی یک میلیارد و 200 میلیون تومان امتیاز باشگاه را به اردبیل واگذار کنند اما در آستانه این انتقال به یکباره کارها به هم خورده و این تیم در روزهای گذشته به استان خراسان رضوی منتقل شد.

در شأن اردبیل نبود که بخواهند با جایگاه ورزشی آن اینگونه بازی کنند

پارسه تصریح کرد: در حالی که در کمتر از دو ماه برای آغاز لیگ دسته یک کشور باقی است و امکان انتقال امتیاز باشگاه و آماده‌سازی تیم وجود ندارد در شأن اردبیل نبود که عده‌ای بخواهند با شخصیت و جایگاه آن اینگونه بازی کنند.

وی با اعلام اینکه مدیرعامل باشگاه به هیچ یک از شماره‌های همراه خود پاسخگو نیست تا وضعیت باشگاه، کادر فنی و بازیکنان تعیین تکلیف شود، ادامه داد: به صورت داخلی با برخی از مربیان و بازیکنان قراردادهایی بسته شده و حتی چک‌هایی برای آنها صادر شده است که حتی بخشی از این چک‌ها تاکنون وصول نشده است.

مربی پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه تاکنون مسئولان این باشگاه ریالی به بازیکنان و کادر فنی پرداخت نکرده‌اند، گفت:‌ بسیاری از مربیان و کادر فنی و همچنین بازیکنان به احترام اردبیل حاضر به حضور در این باشگاه و تیم شدند در حالی که می‌توانستند در تیم‌های دیگر قرا‌رداد ببندند که قطعاً دراین فرصت اندک امکان جذب و حضور بازیکنان و مربیان ما درتیم‌های دیگر لیگ یک منتفی شده است.

پارسه این اقدام را یک فرصت‌سوزی واقعی توصیف کرد و یادآور شد: بازیکنان و کادر فنی باشگاه گلخ‌کمند اعتماد‌آفرینی کاذدب هستند که عده‌ای سعی کردند با نام و نشان فوتبال اردبی بازی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باشگاه آرتا سبلان اردبیل که چند ماهی است به صورت غیر‌رسمی فعالیتش را آغاز کرده حتی در اردوی تیم پرسپولیس در اردبیل یک بازی تدارکاتی با این تیم در ورزشگاه تختی اردبیل برگزار کرد و مسئولان آن با اعتماد کامل خبر از انتقال یک تیم دسته اولی و باشگاهی به اردبیل را داشتند در حالی که این تیم شکل نگرفته منحل شد و از چرخه تیم‌داری و باشگاه‌داری خارج شد.

و نکته آخر اینکه کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال معتقدند که با انتقال یک تیم دیگر به اردبیل و خرید امتیاز آن نمی‌توان برای این استان در سطح ملی کسب افتخار کرد و شایسته‌ترین گزینه آن است که تیم‌هایی همچون شهرداری اردبیل را مسئولان به شکل همه جانبه حمایت کنند تا این تیم که در لیگ دسته دو حضور دارد با قدرت و توانمندی و در یک چرخه عادی و معمولی با تکیه بر نیروهای جوان و بومی خود بتواند پله‌های ترقی را به ترتیب سپری کرده و امکان حضور در لیگ یک و حتی لیگ برتر فوتبال اردبیل را به دست آورد.

انتهای پیام/62001/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول