اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی کشتی

ستاره کشتی قم در بین 6 فرنگی کار برتر دنیا قرار گرفت

رئیس هیئت کشتی استان قم گفت: ستاره کشتی فرنگی استان قم در سومین رده بندی سال 2013 فدراسیون جهانی کشتی در بین برترین‌های رشته کشتی فرنگی قرار گرفت.

ستاره کشتی قم در بین 6 فرنگی کار برتر دنیا قرار گرفت

محسن حلوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: خوشبختانه به واسطه موفقیت‌های متعدد هادی علیزاده پورنیا در مسابقات داخلی و برون مرزی سال‌های اخیر همواره نام قم به عنوان یکی از استان‌های موفق کشتی کشور بر سر زبان‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: هادی علیزاده پورنیا نام قم را در کشتی دنیا بلند آوازه کرده است و مسئولان، مردم و خانواده کشتی به داشتن چنین قهرمان افتخارآفرینی در شهر خود صمیمانه افتخار می‌کنند و همه ما امیدواریم که درخشش این ورزشکار ارزنده همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: علیزاده پورنیا دارنده پنج مدال طلا، نقره و برنز مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی سال 2012 و دارنده سه مدال نقره رقابت‌های جام جهانی، آسیایی و جهانی سال جاری میلادی است و موفقیت‌های وی با توجه به انگیزه بسیار بالایی که دارد قطعا در پیکارهای جهانی نیز تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد: هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در رقابت‌های سال جاری موفق به کسب سه مدال نقره از جام جهانی کشتی فرنگی در تهران، کشتی قهرمانی آسیا در کشور هند و مسابقات جهانی دانشجویان در کازان روسیه شده است.

حلوایی بیان کرد: این موفقیت‌ها موجب شد تا در رده بندی جدید فدراسیون جهانی کشتی از برترین‌های کشتی فرنگی دنیا در سال 2013 بار دیگر شاهد قرار گرفتن نام هادی علیزاده پورنیا در بین برترین‌های وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه فرنگی‌کاران برتر ماه آگوست سال 2013 معرفی شدند، خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی کشتی برترین‌ فرنگی‌کاران ماه آگوست را بر اساس مسابقات برگزار شده در این ماه معرفی کرد و هادی علیزاده پورنیا در بین برترین‌های وزن 74 کیلوگرم قرار گرفت.

رئیس هیئت کشتی استان قم بیان کرد: پس از امیر علی‌اکبری که در این رده بندی بهترین جایگاه را از بین فرنگی‌کاران ایرانی در اختیار دارد، دیگر جایگاه خوب کشتی گیران ایرانی در بین برترین‌های دنیا متعلق به هادی علیزاده پورنیا است که در جایگاه ششم وزن 74 کیلوگرم قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: البته هادی علیزاده که ماه گذشته در رده سوم این وزن قرار داشت سه پله از جایگاه خود پایین آمده است در حالی که در آخرین موفقیت خود به عنوان دوم و مقام نایب قهرمانی رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان دست یافته بود.

حلوایی ابراز داشت: در وزن 74 کیلوگرم رومن ولاسوف نفر اول یونیورسیاد دانشجویان جهان از روسیه، آرسن جلفالاکیان نفر سوم یونیورسیاد دانشجویان جهان از ارمنستان و کیم هیون وو قهرمان آسیا از کره‌جنوبی در رده‌های اول تا سوم جای دارند و هادی علیزاده پورنیا نفر دوم یونیورسیاد دانشجویان جهان از کشورمان ششم است.

انتهای پیام/78002/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول