اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رشته کشتی آزاد

15 سهمیه مسابقات کشتی عمومی بزرگسالان کشور به قم اختصاص یافت

کشتی‌گیران قمی 15 سهمیه شرکت در مسابقات کشتی آزاد عمومی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور را به خود اختصاص دادند.

15 سهمیه مسابقات کشتی عمومی بزرگسالان کشور به قم اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین دوره رقابت‌های عمومی کشتی آزاد قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور براساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی از ششم تا نهم شهریورماه امسال به میزبانی هیئت کشتی استان سمنان به انجام خواهد رسید.

فدراسیون کشتی شرایط و برنامه این مسابقات را در حالی اعلام کرد که در توزیع سهمیه‌ها بین استان‌های مایل به شرکت در این دوره از پیکارها، توابع تهران، مازندران و همدان هرکدام 30 نفر سهمیه گرفتند در حالی که به تیم‌های تهران، البرز، کرمانشاه، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و کردستان 20 سهمیه تعلق گرفت.

هیئت کشتی استان قم نیز برای حضور در این رقابت‌ها در کنار تیم‌های لرستان، اردبیل، قزوین، گلستان، مرکزی، اصفهان، گیلان، کرمان و سیستان و بلوچستان به 15 سهمیه حضور در این رقابت‌های کشتی آزادی عمومی بزرگسالان کشور دست یافته است در حالی که سایر استان‌ها هر کدام 10 نفر سهمیه دارند.

با توجه به شرایط سنی در نظر گرفته شده و همچنین اوزان مسابقات، حداقل سن شرکت‌کنندگان برای متولد سال 1374 به بعد باید 18 سال باشد در حالی که مسابقات در اوزان 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم و با دو کیلوگرم ارفاق وزن انجام خواهد شد.

همچنین مسابقات با شرایط جدول تک حذفی انجام خواهد شد و ضوابط داوری حاکم بر رقابت‌های عمومی کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور به میزبانی هیئت کشتی استان سمنان، مطابق با آخرین ضوابط اعلامی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) خواهد بود.

این در حالی است که وزن‌کشی اوزان 55، 96 و 120 کیلوگرم از ساعت 18 تا 18 و 30 دقیقه روز چهارشنبه ششم شهریور ماه و مسابقات این اوزان در روز پنجشنبه هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد در حالی که وزن کشی اوزان 60 و 74 کیلوگرم از ساعت 15 تا 15 و 30 دقیقه روز اول برگزاری کشتی‌ها انجام و مسابقات این اوزان نیز روز جمعه هشتم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر قرار است وزن‌کشی اوزان 66 و 84 کیلوگرم از ساعت 15 تا 15 و 30 دقیقه روز جمعه هشتم شهریورماه و مسابقات این اوزان روز شنبه نهم شهریورماه انجام شود؛ در حالی که تمام استان‌ها باید نسبت به اعلام اسامی نفرات شرکت‌کننده تا دو هفته به آغاز این رقابت‌ها به استان میزبان و فدراسیون کشتی اقدام کنند.

در پایان دومین دوره مسابقات کشتی آزاد عمومی قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور به نفرات اول، دوم و سوم حکم و مدال اهدا خواهد شد؛ در حالی که نفرات اول تا چهارم هر وزن مجاز به شرکت در مسابقات انتخابی مرحله اول تیم ملی در سال آینده خواهند بود.

نفرات اول هر وزن دومین دوره پیکارهای کشتی آزاد عمومی قهرمانی بزرگسالان کشور در حالی مجوز حضور در جام تختی را کسب خواهند کرد که سال گذشته نخستین دوره این مسابقات با حضور گسترده کشتی گیران از سراسر کشور در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/78002/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول