اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار بوشهر:

وضعیت دفن زباله مطلوب نیست/ تولید روزانه 1100 تن زباله در بوشهر

معاون عمرانی استاندار بوشهر با انتقاد از وضعیت دفن زباله در بوشهر گفت: روزانه بیش از 1100 تن زباله در بوشهر تولید می‌شود که سرانه آن برای هر نفر بیش از یک کیلوگرم است.

وضعیت دفن زباله مطلوب نیست/ تولید روزانه 1100 تن زباله در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی عصر امروز در نشست کارگروه پسماند اظهار داشت: ساماندهی وضعیت پسماندها که در حفظ سلامت جامعه نقشی بسیار اساسی دارد باید مورد توجه مدیران ذیربط قرار گیرد و نظارت بیشتری را بر این مهم داشته باشیم.

وی، طبقه‎بندی دقیق پسماندها را براساس استانداردهای ملی و بین‎المللی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ردیابی مستمر وضعیت پسماندها از مرحله تولید تا مرحله دفع می‌تواند در کاهش آلودگی محیط زیست تأثیرات بسیار چشمگیری داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت پسماند در بوشهر اجرای عملیات دفن بهداشتی زباله و نخاله‌های ساختمانی است، تأکید کرد: با توجه به اینکه دفن زباله به‌صورت دقیق و اصولی یکی از مهم‌ترین عوامل در حفظ پاکیزگی محیط زیست است، تعیین مکانی برای این مهم یک ضرورت است.

رستمی، وضعیت دفن زباله در شهر بوشهر را نامطلوب دانست و اذعان داشت: برای دفن زباله به ‌صورت بهداشتی، محلی مطالعات دقیق و کارشناسی شده است.

وی با بیان اینکه امروزه از بازیافت زباله استفاده‌های فراوانی می‌شود، تصریح کرد: به ‌دلیل تولید انرژی برق، تولید مصالح ساختمانی سبک و تولید کود کشاورزی و دیگر محصولات از بازیافت، زباله را به ‌عنوان طلای کثیف نام‌گذاری کرده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: ایجاد کارخانه و محل دفن زباله به صورت بهداشتی در هر نقطه‌ای نه تنها مشکلات زیست محیطی ندارد؛ بلکه زمینه ایجاد اشتغال و تولید انواع محصولات را در پی خواهد داشت و در مجموع زمینه رونق اقتصادی منطقه را فراهم می‌کند.

فرماندار تنگستان نیز در این نشست ضمن انتقاد از محل در نظر گرفته شده برای دفن زباله، اذعان کرد: مکانی که برای این منظور در نظر گرفته شده است مشکلات زیست محیطی برای مردم فراهم می‌کند که لازم است مکان دیگری در نظر بگیرید.

احمد جعفری‌نسب ابراز کرد: اجرای این طرح در این منطقه و وجود تصفیه‌خانه فاضلاب در نزدیکی تنگستان که مشکلات فراوان زیست محیطی ایجاد کرده است، موجب عدم رشد و توسعه منطقه می‌شود؛ به‌گونه‌ای که از حضور سرمایه‌گذاران برای طرح‌های اقتصادی جلوگیری می‌کند.

در این نشست بر بررسی بیشتر مکان دفن زباله با حضور کارشناسان حفاظت محیط زیست تاکید شد.

انتهای پیام /66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول