اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری بوشهر خبر داد

افزایش سرانه تولید زباله در استان بوشهر

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری بوشهرگفت: سرانه تولید زباله در استان بوشهر بیش از دیگر نقاط کشور و بالاتر از استانداردهای تدوین شده است.

افزایش سرانه تولید زباله در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عزیزالله خورشیدی صبح امروز در کارگروه پژوهش، فنآوری و تحول اداری با اشاره به اینکه، پژوهش نقش تاثیر گذاری در اجرای مطلوب طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون دارد تصریح کرد: با تحقیقات انجام شده مشخص گردید سرانه تولید زباله در شهرهای استان بوشهر بین 800 تا 1000 گرم است در حالی که در کلان‌شهرها و شهرهای پیشرفته از جمله تهران این رقم بین ‌500 تا 600 گرم است.

وی با بیان اینکه برای کاهش تولید زباله هیچ تدبیری اندیشیده نشده است تصریح کرد: اکنون آلودگی‌های زیست محیطی که بر اثر سوزانده شدن زباله ایجاد می‌شود زندگی مردم را به مخاطره انداخته است به‌گونه‌ای که این آلودگی بیش از آلودگی‌های صنایع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری بوشهر با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های مصرف کننده است بیان کرد: علت افزایش سرانه تولید زباله در شهرهای استان بوشهر همین موضوع است.

خورشیدی از اتمام طرح مطالعه دفن بهداشتی زباله در شهرهای استان بوشهر خبر داد و گفت:برای اجرایی شدن دفن بهداشتی زباله در شهرهای استان به ویژه مرکز استان بوشهر برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که اکنون طرح مطالعاتی آن پایان یافته و منتظر ابلاغ و تخصیص اعتبار اجرای این طرح هستیم.

وی تاکید کرد: با دفن بهداشتی زباله بسیاری از مشکلات زیست محیطی شهر بوشهر برطرف می‌شود و تحول مهمی در زیبا‌سازی شهر ایجاد می‌کند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری بوشهر از آغاز اجرای طرح‌های دفن بهداشتی زباله در دوشهر دیلم و گناوه خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها می‌توان محل دفن زباله چند شهر همجوار هم یک نقطه تعیین کرد که موجب تسریع در اجراء و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

خورشیدی، عدم پرداخت عوارض آلایندگی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته آن در منطقه عسلویه را متذکر شد و بیان کرد: این شرکت‌ها حداقل سالانه بایستی بیش از 30 میلیارد تومان بابت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها پرداخت کنند که با اجرای طرح‌های زیست محیطی بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود ولی متاسفانه این شرکت‌های وابسته به وزارت نفت هیچ‌گونه عوارضی پرداخت نکرده‌اند.

وی با قدردانی از مسئولان شرکت‌های نفتی خارک و امام حسن افزود: صنایع وابسته به وزارت نفت در شهرستان عسلویه لازم است نسبت به پرداخت بدهی‌های گذشته خود در بخش عوارض آلایندگی اقدام کنند و امسال نیز این اعتبار در برنامه بودجه‌ای خود قرار دهند.

انتهای پیام/666006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول