اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

دفن زباله‌های بهداشتی و ساختمانی مهمترین اولویت مدیریت پسماند باشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: دفن زباله‌های بهداشتی و ساختمانی مهمترین اولویت مدیریت پسماند باشد.

دفن زباله‌های بهداشتی و ساختمانی مهمترین اولویت مدیریت پسماند باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن پسندیده ظهر امروز در کارگروه مدیریت پسماند که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: امروزه یکی از مهمترین دغدغه‌ها در محیط زیست کنترل پسماندها است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین آلودگی‌های زیست‌محیطی وجود زباله‌های بهداشتی و ضرورت دفن دقیق این زباله‌ها از سوی مدیریت پسماند است.

این مسئول با بیان اینکه کنترل و نظارت دقیق بر پسماندها یکی از مهمترین اقداماتی است که مسئولان ذیربط باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه امروزه محیط زیست با چالش‎ها و مشکلات فراوانی روبه‌رو است لذا نباید اجازه دهیم که پسماندهای تولید شده ناشی از فعالیت‎های گوناگون این مهم را نیز بیش از پیش تحت تأثیر قرار دهد.

پسندیده تصریح کرد: ساماندهی وضعیت پسماندها که در حفظ سلامت جامعه نقش بسیار اساسی را دارد باید مورد توجه مدیران ذیربط قرار گیرد و نظارت بیشتری را بر این مهم داشته باشیم.

وی طبقه‎بندی دقیق پسماندها را براساس استانداردهای ملی و بین‎المللی مهم ارزیابی کرد و گفت: ردیابی مستمر وضعیت پسماندها از مرحله تولید تا مرحله دفع می‌تواند در کاهش آلودگی محیط زیست تأثیرات بسیار چشمگیری را داشته باشد.

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج نیز طی سخنانی مهمترین برنامه‌های مدیریت پسماند در کرج را اجرای عملیات دفن بهداشتی زباله و نخاله‌های ساختمانی در حلق دره و حصار اعلام کرد.

همایون رضامدنی افزود: از آن جایی که دفن زباله به صورت دقیق و اصولی یکی از مهمترین عوامل در حفظ پاکیزگی محیط زیست است لذا با استقرار مکانی این مهم در حلقه دره کرج به صورت اصولی انجام می‌شود.

در ادامه این کارگروه همچنین مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری البرز با تأکید بر حفظ محیط زیست و جلوگیری آلودگی آن گفت: توجه به محیط زیست جلوگیری از آلودگی آن نیازمند فرهنگ‌سازی‌های گوناگون است.

محمدرضا البرزی خاطرنشان کرد: متأسفانه با توسعه روند ساخت و سازها در البرز حجم نخاله‌های ساختمانی بسیار بیشتر از گذشته شده است لذا کنترل و جمع‌آوری درست این نخاله‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای با تخلیه غیرمجاز خاک و نخاله‌ها زمینه‌های آلودگی‌های زیست‌محیطی را ایجاد می‌کنند و بدون توجه به آثار زیانبار این مهم دست به انجام تخلیه غیرمجاز خاک می‌زنند.

این مسئول با بیان اینکه هر چند در این راستا اکیپ‌های ویژه‌ای راه‌اندازی شده است، افزود: متأسفانه افراد متخلف در ساعت مختلف شبانه‌روز اقدام به تخلیه غیرمجاز خاک کرده که براساس تمهیدات اندیشیده شده با این افراد برخورد جدی خواهد شد.

البرزی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اکیپ‌های ویژه نظارت بر این مهم به ‌صورت شبانه‌روزی با انجام عملیات گشت‌زنی بر کار کمپرسی‌داران و پیمانکاران خاک‌برداری و هدایت آنان به محل مجاز تخلیه را نظارت می‌کنند.

*تدابیر لازم برای دفن زباله‌های ساختمانی در البرز اندیشیده شود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ظرفیت موجود در حلقه دره تنها برای دو سال آینده است، گفت: تدابیر لازم برای تخلیه و انباشت زباله‌های ساختمانی در کرج باید اندیشیده شود چراکه این امر در آینده به عنوان معضلی بزرگ برای کلانشهر کرج محسوب خواهد شد.

البرزی با بیان اینکه هم‌اکنون دو مرکز جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در منطقه حصار و مرکز دفن حلقه دره موجود است، ادامه داد: اما با توجه به حجم بالای ساخت و سازها و رشد جمعیت نیاز داریم تا با ایجاد جایگاه‌های جدید تعداد این گونه مراکز را در کلانشهر کرج با توسعه همراه کنیم.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول