اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست فیروزکوه:

زباله‏های فیروزکوه همچنان به صورت غیربهداشتی دفن می‏شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه با اشاره به دفن غیراصولی و غیربهداشتی زباله‏های شهری توسط شهرداری فیروزکوه، نسبت به ادامه این روند هشدار داد.

زباله‏های فیروزکوه همچنان به صورت غیربهداشتی دفن می‏شوند

رضا کرمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: از حدود چند سال پیش، دفن زباله شهری فیروزکوه به صورت غیراصولی و غیربهداشتی در منطقه «سیاه بنه» روستای لاسم چشمه انجام می‏شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: از همان روز نخست مقرر بود دفن زباله در این منطقه به صورت موقت باشد و نقاط دیگری به این منظور جانمایی و جایابی شود.

این مسئول افزود: با گذشت چند سال از این موضوع، شهرداری فیروزکوه همچنان بر دفن زباله شهری در این منطقه به صورت غیراصولی و غیربهداشتی ادامه می‏دهد و بنا به مشکلاتی، موفق نشده در مکان‏های پیشنهادی به دفن زباله‏ها بپردازد.

وی در ادامه تصریح کرد: دفن بهداشتی و اصولی زباله‏ها مستلزم ایجاد ترانشه در محل دفن، ایزوله کردن کف ترانشه، ریختن یک لایه خاک بر روی زباله‏ها پس از هر بار دفن، انجام لوله‏کشی به منظور هدایت شیرابه‏ها به داخل سبتیک‏های ایزوله شده و فنس‏کشی محدوده دفن زباله به منظور جلوگیری از ورود حیوانات اهلی و وحشی به داخل آن است.

کرمی ادامه داد: شهرداری فیروزکوه بدون توجه به موارد گفته شده، کماکان به دفن غیربهداشتی و غیراصولی زباله‏ها تأکید دارد که خطری برای محیط زیست منطقه است.

این مسئول همچنین خواستار فرهنگ‏سازی تفکیک زباله‏ها از مبدأ شد که صرفه اقتصادی و زیست‌محیطی را به دنبال خواهد داشت و به نوعی بازیافت زباله‏ها (طلای کثیف) محسوب می‏شود.

این گزارش حاکی است؛ محل دیگری از سوی اداره منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه که لم‏‌یزرع بوده و کاربری غیر کشاورزی داشته، در بالاتر از محل یاد شده در روستای لاسم چشمه به منظور دفن زباله‏های شهری فیروزکوه جانمایی شده است که تاکنون از سوی شهرداری فیروزکوه مورد استفاده قرار نگرفته است.

روستای لاسم چشمه از توابع بخش مرکزی فیروزکوه است و در پنج کیلومتری غرب این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/2568/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول