اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

انباشت زباله عواید روستاهای مازندران از گردشگری است

فرماندار نوشهر گفت: در حال حاضر گردشگری نه تنها منابعی برای روستاهای مازندران ایجاد نمی‌کند بلکه فقط منجر به انباشت زباله در روستاهای مازندران می‌شود.

انباشت زباله عواید روستاهای مازندران از  گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی قمی صبح امروز در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال در روستاهای استان مازندران اظهار داشت: در بحث اشتغال در روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: 70 درصد جمعیت در نوشهر روستایی و 30 درصد جمعیت این نقطه از استان مازندران شهری هستند که نشان می‌دهد که نیاز است در بحث اشتغال در روستاها توجه بیشتر شود.

فرماندار نوشهر در ادامه خاطر نشان کرد: رویه و ذائقه مردم در روستاها تغییر کرد.

وی در ادامه با اشاره به اعلام خبر راه‌اندازی بازارچه روستایی توسط مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران گفت: تولیدات در روستاهای مازندران به شدت کاهش پیدا کرد و می‌شود اعلام کرد که چیزی برای ارائه در این بازارچه روستایی نداریم.

قمی در ادامه بیان داشت: تغییر کاربری در روستاها به گوش می‌رسد که نیاز است برای تغییر کاربری‌ها در روستاها چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان نوشهر و روستاهای آن در بخش البرز مرکزی بیان داشت: از قرار گرفتن در مسیر البرز مرکزی بزرگ‌ترین آسیب به نوشهر و و روستاهای اطراف آن وارد شد.

فرماندار نوشهر در ادامه خاطر نشان کرد: برای توسعه نوشهر و بخش‌های آن نیاز است از قانون البرز مرکزی در حوزه دریا و شیلات این نقطه از استان مازندران تعریف درستی ارائه شود.

نماینده عالی دولت در نوشهر با انتقاد از روند نامناسب ویلا سازی در روستاهای نوشهر گفت: تعریف مناسبی از گردشگری روستایی ارائه شود و توسعه گردشگری و ویلاسازی جدا از هم دیده شود.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر عواید روستاها از گردشگری فقط انباشت زباله در روستاها است و در توسعه گردشگری باید به زیرساخت‌های روستاها توجه شود.

قمی در ادامه با اشاره به مصوبه‌های مهم و مناسب دولت نهم و دهم در توسعه روستاها تصریح کرد: نظارت مناسب بر اجرای پروژه‌ها در روستاها به خوبی انجام نشد.

وی در پایان گفت: برخی از پروژه‌ها در روستاهای مازندران به دلیل نداشتن نظارت مناسب به سرنوشت نامناسبی دچار شد.

انتهای پیام/86004/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول